Ga naar inhoud

Fabrikanten, persen mij uit!!!


Aanbevolen berichten

Ik respecteer jouw mening... Jij de jouwe, ik de mijne... Egslim, maak je om de Amerikanen niet al te veel zorgen... Indien de wereldeconomie hen niet aanstaat: veranderen ze, doodeenvoudig, de spelregels... En de rest heeft maar te gehoorzamen... Onze standpunten zijn maar meningen... Niemand - zelfs God niet: anders zou het verschil tussen hemel en hel gelijk aan nul zijn - heeft de wijsheid in pacht...
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:2421827e35]Ik respecteer jouw mening... Jij de jouwe, ik de mijne... [/quote:2421827e35] Het verschil tussen onze meningen is, ik kom met feiten en argumenten en jij niet. Je hebt geen enkel serieus tegenargument gegeven, maar je zit wel te beweren dat ik het ontzettend mis heb :-? Geef dan ten minste argumenten. [quote:2421827e35]Egslim, maak je om de Amerikanen niet al te veel zorgen... Indien de wereldeconomie hen niet aanstaat: veranderen ze, doodeenvoudig, de spelregels... En de rest heeft maar te gehoorzamen...[/quote:2421827e35] Die regels kunnen ze niet veranderen. De Amerikanen zijn voor hun high-tech en olie immers voor een significant deel afhankelijk van het buitenland. Hun economie kan daar niet zonder. En ze hebben ook niet meer de militaire macht om deze bronnen voor hen veilg te stellen, als ze dat zouden willen doen. (Slechts genoeg landigscapaciteit voor éen mariniersbrigade - om Taiwan, Japan, China en het Midden-Oosten te bezetten) [quote:2421827e35]Eg slim. je hebt de wijsheid in pacht, overduidelijk.Valt niks tegen in te brengen.tjeetje heb voor niets tegen de Vietnam oorlog, en de kruisraketten enz geprotesteerd.Sorry jongens ik heb het bij het verkeerde eind gehad Off topic is back !![/quote:2421827e35] Als dit stukje het beste is wat je tegen mijn argumenten kunt inbrengen zijn er drie mogelijkheden. 1) Jij bent te lui om je best te doen. 2) Jij kunt geen normale discussie voeren. 3) Jij hebt het mis. Ik beweer niet alles te weten, maar mijn mening wordt in ieder geval ondersteund door feiten en argumenten, dat kun jij niet zeggen. Als hier - weer - geen serieuze tegenargumenten op volgen wordt dit mijn laatste post in deze thread.
Link naar reactie
[meneer is boos, tja als je alles zo letterlijk op vat (je bent mijn vriend niet).Vanaf jouw eerste reaktie was het al duidelijk dat geen enkel argument jouw zal overtuigen,laat staan een beetje begrip voor een ander standpunt zal hebben.Je trekt zo vel van leer dat ik dus alleen wat komische noten toevoeg. 1.Ben lui 2.kan niet diskussie voeren 3. Dat snap ik niet , ik heb het mis ???
Link naar reactie
//diquydiq je lijkt me echt zo wereldverbeteraar wannabee. zit je toevallig bij een of andere extreme actiegroepering ofzo? ''The power to the people but not to the USA sekte'' ik quote, ''Ik hoef niets te bewijzen... Dat doet de wereld en het verstrijken der tijd wel'' ''De dommen op aarde verdienen dan ook niet beter... Daar waar het hoofd niet rekent... lijdt het lichaam'' ''Niemand - zelfs God niet: anders zou het verschil tussen hemel en hel gelijk aan nul zijn - heeft de wijsheid in pacht''' jongen toch, waar haal je al die ongelofelijke preken weg??? uit je actiegroeperings ledenboekje ofzo???
Link naar reactie
Wel ff wezen graven(naar vermogen ;) ) Zag bij Dell(CtrlAltDell :lol: )-US- dat het niet toegestaan is hun spullen te exporteren(staat er eg, slim :lol: ). Onder shipping worden de klanten gescheiden(wel/niet US) Dan hebben ze(USgov) wel exportverboden voor bepaalde landen(de wereld delen ze in in zgn. "Tiers". NL hoort bijv. bij Tier 1("alles" mag hierheen). Bij het usexportburo moet je een login($$) hebben om erachter te komen wat wel en niet mag. (btw service is in de usa ook een stuk beter) [b:647ba052b4]Het prijsverschil zie ik ondanks de hoogdravendheid nog niet verklaard.[/b:647ba052b4] Alg.: Van de bordspelen weet ik nog dat je daar 33% Postage&Packing overheen moest rekenen. Mening: Bij Hardware kan ik me wat voorstellen(produktiekosten/volume), maar (ingeburgerde) software/data(windoos, office) gaat er bij mij niet in. (Who cares :cry: ) Waar is de importnerd als je 'm nodig hebt :-? :wink:
Link naar reactie
Turbulence, het is goed te merken, dat je in de "turbulence" verkeert:: Ik heb niets tegen Amerika/Amerikanen - het tegendeel is waar... Mijn beste vrienden zijn Amerikanen. Verder, zie ik niets verkeerd aan een aantal, correcte, opmerkingen. Nee... Wees maar gerust - het heeft niets vandoen met de heer Bin Laden... Ik behoor ook niet tot jouw sekte der "turbulence"... :wink:
Link naar reactie
[quote:170387f7fe="diquydiq"]FlvanSon, jij zit op de juiste golflengte!!! Mijn - oprechte - complimenten!!! :wink:[/quote:170387f7fe] maar goed, als je dan bij http://www.tweakers.net/pricewatch kijkt zul je zien dat er voor veel artikelen gewoon een groot verschil is waar je hem koopt, bij sommige artikelen zit er soms 10tallen euros tussen, en dat ligt aan het bedrijf die ze doorverkoopt en er een hogere marge op plaatst. daar kunnen jij en ik en de fabrikant niks aan doen.... dus ik vindt het in principe een beetje scheef dat je alleen de fabrikant er de schuld van geeft, want de PCboer op de hoek heeft er meestal meer schuld aan, omdat hij meer winst wil draaien
Link naar reactie
[quote:2acd384350="FlvanSon"]Wel ff wezen graven(naar vermogen ;) ) Zag bij Dell(CtrlAltDell :lol: )-US- dat het niet toegestaan is hun spullen te exporteren(staat er eg, slim :lol: ). Onder shipping worden de klanten gescheiden(wel/niet US)[/quote:2acd384350] Okee! Goed argument. Ik hoop dat bepaalde andere mensen je voorbeeld zullen volgen. Dell is een speciaal geval, omdat ze in principe hun gehele distributie zelf regelen. Ze hebben dus niet te maken met tussenhandelaren. Uitzonderingen zijn wanneer een instantie een grote order bij hen plaatst, dan is wat meer speling mogelijk. Dell heeft net zoveel gemeen met een online winkel als met een producent. Ze zijn het immers beide. Ze verkopen zelfs enkele producten van andere producenten. (weliswaar alleen in combinatie met hun eigen producten) Er is hier dus sprake van een online winkel die vrijwel volledig onafhankelijk is van de producenten, maar toch dezelfde koers vaart als andere winkels die daar wel afhankelijk van zijn. Dat is een aanwijzing dat die koers onafhankelijk is van deze producenten. [quote:2acd384350]Dan hebben ze(USgov) wel exportverboden voor bepaalde landen(de wereld delen ze in in zgn. "Tiers". NL hoort bijv. bij Tier 1("alles" mag hierheen). [/quote:2acd384350] Dit doen ze uit nationale veiligheidsoverwegingen. Dit zou natuurlijk een motief zijn voor online winkels om niet aan het buitenland te verkopen. Een onbetrouwbaar land zou hier een postbus kunnen regelen en daar alles naartoe kunnen laten versturen. Als wij dan minder kritisch zijn t.o.v. dat land zouden ze heel gemakkelijk toch alle spullen binnen kunnen krijgen. ]
Link naar reactie
De opmerking die egslim weet te plaatsen - al zou Dell producent zijn van wat-dan-ook - vind ik bijzonder interessant... Intel, AMD , Sun Microsystems, etc.: zijn producenten... Maar, Dell??? Het enige wat Dell doet is - andermans - producten doorverkopen... Het voorziet de producten van een Dell-stempel - veel meer dan een doorgeefluik is het niet (net als Gateway).
Link naar reactie
Dell neemt losse onderdelen en bouwt daar complete systemen van. Ze kopen iets in en voegen waarde toe door het samen te voegen. Dat doen HPQ, Packard Bell e.d. ook. AMD koopt wafers in en voegt daar waarde aan toe door er chips van te maken - is in feite hetzelfde. Een echte winkel - zoals Bruna - geeft zelf geen tijdschriften uit en heeft ook geen enkele invloed op de inhoud.
Link naar reactie
[quote:48dde69bea="egslim"]Dell neemt losse onderdelen en bouwt daar complete systemen van. Ze kopen iets in en voegen waarde toe door het samen te voegen. [/quote:48dde69bea] Dat is pas uniek! Hebben ze daar al een patent op aangevraagd? Voor je het weet gaat er een ander - met zo'n stukje, uniek, toegevoegde waarde - mee vandoor... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...