Ga naar inhoud

hoe stel ik een "goede" gamescomputer samen?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een nieuwe "games"PC te kopen. Maar ik heb geen idee of ik; :-? -het beste een athlon of een pentium 4 processer kan nemen? - welke moederbord kaart daar het beste bij past -welke grafische kaart het beste geschikt is -of het veel nut heeft om 256 geheugen te nemen ipv 128 -welke geluidskaart het "beste" is Want het duurste hoeft niet altijd het beste te zijn 8) , maar ik ben zelf niet echt op de hoogte van goede merken (dus goede kwaliteit/prijs verhouding)
Link naar reactie
Hoe snel wil je hem hebben en wat is je budget? nu is de beste video kaart een Geforce 4 (niet MX) welke is afhankelijk van je budget, heb je meer geduld, de Radeon 9700 welke binnen kort komt is sneller dan een gf4 ti-4600 Verder een amd processor met een kt333 moederbord. minimaal 256 mb DDR geheugen geluidskaart een Soundblaster Audigy of een philips heeft ook leuke kaarten nu. vb, bij www.eynstein.nl samengesteld: [color=darkred:cd61a3adff]Antec SX635 mini tower 118.00 Major PC2700 256Mb DDR 333 84.50 Toshiba DVD 16/48 DVD 61.00 Creative Labs Four Point Surround FPS1600 85.95 Creative Labs SB Audigy SB0092+SB1394 firewire 89.37 Eynstein UnlockXP Laat ons uw AMD Athlon XP cpu unlocken. 15.43 AMD Athlon XP 1900+ (1.6Ghz) 142.66 Zalman CNPS5100CU Silent cpu koeler 43.00 Abit KX7333 RAID moederbord 152.44 A-Open Aeolus Geforce 4 Ti 4200 video in- en uitgang 224.00 2x een Western Digital 40Gb 7200rpm 182.00 (voor een raid config) Totaal te betalen (incl. BTW) 1189.47 Euro[/color:cd61a3adff] en eventueel nog een monitor, kom je een heel eind mee Is volgens mij een goed game-systeem. (wel vragen aan eynstein welke cpu de beste batch heeft en het beste is te unlocken om daarna te overklokken ;) )
Link naar reactie
nou mijn budget is ongeveer 1500,- euro en kheb um niet direct nodig, dus is het dan beter om dan nog even te w8 tot die andere kaarten op de markt komen? En is een athlon XP 1800+ iets? alleen wat bedoel je precies hier mee; wel vragen aan eynstein welke cpu de beste batch heeft en het beste is te unlocken om daarna te overklokken ) kun je bij die eynstein.nl dus ook je hele computer zelf samenstellen? Ik zal ongeveer op een rijtje zetten wat ik er bij wil; -Monitor (zeker 17" inch) -optische scroll muis -toetsenbord+polsteun -moederbord (welke pas dan het best bij de athlon) -processor (dus volgens jou kan ik dan het best een athlon nemen?) -geheugen (denk dan het best 256) -omhuizing -grafische kaart (geforce 4 !?!?!) -DVD-speler (welk merk+snelheid?) -CD-brander (welk merk, hoe snel zijn de snelste 16x32x40 ofzo iets?) -diskette-station -harddisk (kheb zelf nog een goede 20 gb, dus ik denk nog een 20 gb erbij) -geluidskaart (is een creative soundblaster iets?) -goede boxen natuurlijk :wink: -windows XP -modem 56k (welk merk?) -eh dat voor (2) UBS poorten BEN IK NOG DINGEN VERGETEN DIE ER STANDAARD ZEKER BIJ MOETEN??? en dat dan voor een budget van 1500,- genoeg info, maar kheb zelf nog geen goed idee. IEMAND NOG SUGGESTIES?????
Link naar reactie
Met dat budget inderdaad voor een Ti4200 gaan, een R9700 hapt dan al bijna een 3e van je budget weg als ik de prijzen mag geloven die genoemd worden. Wel een tip, ga voor een goeie 19" monitor als je nog ergens wat geld kan los maken. Gamed echt heerlijk :) Verder inderdaad met dat budget voor een AMD gaan, scheelt toch weer wat geld. Een goeie hdd van 40-60 GB zeker aanschaffen en niet doorgaan met je huidige oude trage harde schijf. Die kan je wel ernaast hangen voor storage, maar om vanaf zo'n schijf je systeem te draaien is niet echt aan te raden.
Link naar reactie
[quote:527ae577a5="Robertnl"]Tja, dat was ook direct mijn reactie: wat bedoel je hiermee??? (wel vragen aan eynstein welke cpu de beste batch heeft en het beste is te unlocken om daarna te overklokken )[/quote:527ae577a5] oh sorry als je gaat overklokken zijn sommige cpu daar beter voor geschikt dan andere, dat zie je aan het nummer op de cpu. Eynstein kan dat nummer zien en je advies geven welke cpu je het beste kan bestellen en laten unlocken. Ik heb bv een 1600+ besteld welke op 1900+ snelheid loopt ;)
Link naar reactie
jongens bedankt voor de info, ik ben uiteindelijk voor deze computer gevallen :D -WTY 400 miditower 300w ATX PIII/PIV/AMD ready -MSI KT3 ViaKT333 UDMA133 AMD DDR Mainboard -AMD Athlon XP1800+ cpu -Coolermaster high quality ball bearing cpu cooler -256mb DDR-ram PC2700 (PC333) intern geheugen -Leadtek Gforce4 MX440 64mb DDR AGP+TV-out -Mitsumi 1,44mb floppy disk drive -60GB Maxtor DiamondMax 740DX UDMA133 7200 rpm -Lite-on 16x 48x speed DVD/CD-Rom drive UDMA -C-Media 16 bits stereo sound onboard -Hercules XPS-210 subwoofer speaker set 30W PMO -LG SW900B 19" SVGA TCO 99 Monitor -BTC PS/2 Keyboard+polssteun, 3x hotkey -microsoft trekker wheel mouse PS/2 en mousemat -Memorex 32x10x40 RW Burnproof -MS Windows ME/XP software ziet er toch wel goed uit ofnie? :wink: dus bedankt voor alle info :)
Link naar reactie
hoeveel mb is een Gf3 Ti200, 128 of verschilt dat? ik was naar alternate.nl gegaan en wou daar misschien een pc samen stellen maar ik ik keek bij de videokaarten->asus geloof ik en daar was voor 189 euro een Gf3 Ti 200 en daar stond 128 mb maar toen ik de xtra info opende stond er 64 mb en bij een sparkle met Gf3 ti 200 stond bij beide dingen 128Mb hoe kan dat typfout of iets anders?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...