Ga naar inhoud

Aanpassen hardware bestaande computer voor videofilm


Aanbevolen berichten

Mijn interesse gaat vooral uit om via mijn computer videofilms, zowel van mijn camera (analoog) en VHS recorder over te zetten (branden) via de harde schijf naar een schijfje (DVD of CD Writer), met het programma Ulead 5.0 en of pinnacle en /of eventueel Adobe Premiere 6. Voor de rest hou ik me graag bezig met het bewerken van foto's en muziek. Ik weet dat een aanpassing van mijn huidige noodzakelijk is om dit allemaal te realiseren. Zou het mogelijk zijn mij, aan de hand van de gegevens van mijn bestaande computer mij te vertellen wat ik zou moeten aanpassen ? Dit zijn de gegevens van mijn computer : Pentium 3 - 450 MHZ - 8 GB - 40 speed CD rom - 56 K modem - 320 MB ram - 32 Bits PCI Wavetable stereo geluidskaart - Chaintech/ATX moederbord 100MHZ-bus met geïntegreerde PCI sound - 512 KB pipeline cach 100 MHZ - 8 MB ACP 3D Chaintech VGA kaart - 17 Inch monitor. HP CD Writer 7200 (veel problemen met dit toestel).
Link naar reactie
Je hebt natuurlijk een capture kaart nodig b.v. een pinnacle DV500+ (voor analoog). Qua CPU power moet het wel lukken. De bottleneck is je HD. Afgezien van het feit dat 8GB krap is ( 4 GB voor 15 min. SVHS kwaliteit beeldmateriaal incl. shots en eindresultaat), krijg je dropouts als je niet een aparte (snelle) HD op een aparte IDE controller plaatst om je beeldmateriaal op te 'capturen'.
Link naar reactie
Voor het bewerken van foto's en muziek is een grotere harde schijf denk ik wel prettig. Tenminste 40GB, met video in gedachten is een grotere en snelle schijf nog praktischer (bv. 80 GB of nog groter) of nog beter twee harde schijven. Voor muziek bewerking vind ik mijn SB live! player kaartje ideaal. Biedt voldoende ingangen en uitgangen voor geluid. Voor een videobewerkingskaart heb je die soms ook nodig, dus het is handig als je die al hebt. Ikzelf gebruik een Matrox Marvel kaart. Met de huidige CPU kun je best wat doen. Maar voor een betere configuratie, kijk maar eens rond op dit forum. Je hebt of een videobewerkingskaart nodig, met (analoge video ingang) of een speciale videokaart met video ingang. Let op de aanschaf welke software erbij zit. Adobe Première zit bij sommige kaarten bijgeleverd en wordt op die manier betaalbaar. Als je een Dvd wilt branden heb je dus ook een Dvd brander nodig. Wat is overigens je budget? In principe zou ik gaan voor een nieuwe PC. Als het budget dat niet toestaat, dan een videobewerkingskaart, een grote harde schijf, een geluidskaart (?). Die Dvd brander zou ik nog even niet doen, die wordt vanzelf wel goedkoper. Zie maar eerst of je de PC in orde krijgt.
Link naar reactie
SB live! kaart verklaar U eens nader, is het overal te krijgen ... prijs ? Mijn computer is amper een kleine vier jaar oud. Ik ben wel bereid zo'n € 1000 uit te geven want ik heb massa's video-films die zouden moeten overgezet worden naar DVD. Ik ben ook van plan mij nog verder te verdiepen in filmmontage en muziek. Jammer genoeg is mijn kennis (voorlopig) nog beperkt.
Link naar reactie
[quote:45e1fff494="lotusbad"]Het zou dus voldoende zijn mijn een capure kaart en een nieuwe (bijkomende) harde schijf aan te schaffen (vb 60 GB). [/quote:45e1fff494] Ja, dat is voldoende. Je komt er vanzelf wel achter als het niet meer voldoende is. Ik kan dat op dit moment niet uitleggen. Ik zelf doe aan eenvoudige videobewerking. Mijn schoonzus die is een stukje professioneler bezig met Digitale video en maakt gebruik van een Aldi PC met alles erop en eraan (alleen die Dvd brander dan niet). [quote:45e1fff494="lotusbad"] Kennissen zeggen dat ik beter overstap naar een Pentium 4 en nog wat Ram geheugen bijplaats.[/quote:45e1fff494] Een Pentium 4 of een Ahtlon XP is inderdaad wel prettig. Bedenk wel dat je dan nog "maar" een factor drie snelheidswinst hebt. Lijkt veel maar zonder je eisen op dit moment goed te weten, kun je je makkelijk laten verleiden tot het kopen van spullen die je nou net niet nodig hebt. Meer geheugen heb je volgens mij niet echt nodig. Verder, als je toch een andere PC gaat aanschaffen vind ik het uiteindelijk echt weggegooid geld. Het nieuwe geheugen waar je naar toegaat is of DDR of Rimm o.i.d. En geen SD-Ram. [quote:45e1fff494="lotusbad"] Heeft er ook iemand een idee welke DVD ik best aanschaf ?[/quote:45e1fff494] Hmm, ik zou dit echt nog even uitstellen. Ga je eerst maar eens verdiepen in de capturekaart want die heb je echt nodig. Tegen de tijd dat je aan het branden toe bent, ... over een paar maanden ..., kijk dan nog eens rond. Scheelt je waarschijnlijk een boel euro's. Ik zou nu alleen spullen aanschaffen die in de andere PC ook gebruikt kunnen worden. Dat is die capture kaart, de harde schijf en misschien een andere geluidskaart.
Link naar reactie
[quote:f0257ac47f="lotusbad"]SB live! kaart verklaar U eens nader, is het overal te krijgen ... prijs ?[/quote:f0257ac47f] Toendertijd (1999) fl. 139,-. Tegenwoordig is de SB Audigy een goede keuze, heeft ook een firewire aansluiting. Kosten pakweg 85 euro. Maar een Sound Blaster Live kan ook nog steeds. Dat is gewoon een goede kaart die minder kost. Er zijn inmiddels vele SB live! varianten uitgebracht. Er zijn nog meer goede kaarten, alleen heb ik daar geen kennis van. [quote:f0257ac47f="lotusbad"]Mijn computer is amper een kleine vier jaar oud.[/quote:f0257ac47f] Hmm, dan heb je toen erg modern gekocht. In 1999 stapte ik over naar een AMD-K6. Vond ik toen al duur. [quote:f0257ac47f="lotusbad"]Ik ben wel bereid zo'n € 1000 uit te geven want ik heb massa's video-films die zouden moeten overgezet worden naar DVD. Ik ben ook van plan mij nog verder te verdiepen in filmmontage en muziek.[/quote:f0257ac47f] Dat kan snel veranderen. Okay, uiteindelijk dan toch die Dvd kopen. Maarre ik zou daar zo lang mogelijk mee wachten. Met 1000 euro kun je leuke capture kaart kopen (let met name op die software) en waarschijnlijk ook een Dvd brander. Daarna is het geld op, denk ik. Het gaat je heel veel tijd en geduld kosten. Wil je meer weten, kijk dan eens naar de topics die 'pijman' recentelijk geopend heeft. Bleek ook te gaan om videobewerking perikelen, hoewel de topics misschien anders doen vermoeden. Hij begon met een onderwerp over een trage computer en uiteindelijk is hij overgestapt naar een PIII systeem waarin een nieuwe harde schijf geplaatst gaat worden en zo: [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=67068]pentium voor Compaq laptop wisselen[/url] [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=67207]Hard disk vervangen , makkelijk?[/url] [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=67329]nieuwe harddisk erbij is nu geaccepteerd maar nu??[/url] Er zijn nog meer topics. Het heeft dus echt zin om even te gaan spitten (=zoeken) op deze fora.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...