Ga naar inhoud

(waarschijnlijk ) geheugenprobleem, wat nu?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb net een paar weken een nieuw moederbord ( MSI KT333 ), een niewe proc ( AMD ATHLON 2000 + ) en nieuw geheugen gekocht ( spiksplinternieuw DDR333 ). Alles werkte fijn, maar een paar dagen terug begon de computer een beetje vreemd te doen, zowel onder Windows als Linux. Toen heb ik de HD gescand op badblocks enzovoorts, maar die is iig clean. Daarna wat geheugen scans progjes geprobeerd, maar die geven stuk voor stuk binnen een half uur zo'n 5000 ERRORS aan in het geheugen. Volgens de Readme kan dit komen, omdat bepaalde geheugensoorten ( nog ) niet herkend worden door zo'n scanprogramma. Ik ben dus benieuwd of jullie ook denken dat het aan het geheugen ligt, of misschien aan de combinatie geheugen-moederbord-processor? en of iemand misschien een geheugenscan programma weet wat bij hem iig goed werkt, mag zowel linux als windows zijn. Indien nodig, kan ik ook exacte specs geven van mijn hardware. ik ben benieuwd, plors
Link naar reactie
Heb je meer als 1 reepje geheugen??? Dan kun je bijvoorbeeld eentje weglaten en het dan proberen. Ook het geheugen in een andere bank stoppen wil wel eens helpen. Heb zelf ook eens geheugen erbij geplaatst. Computer draaide perfect tot na een tijdje de foutmeldingen zich opstapelden... Het nieuwe reepje bleek toch brak te wezen. Temperaturen zijn wel wel ok??? Maar aangezien de test proggies foutmeldingen geven denk ik dat het maar aan 1 ding kan liggen...
Link naar reactie
een reepje idd. Ik denk dat ik idd maar aan garantie moet gaan denken. alleen kan dat nog problematisch worden, omdat ik het bij Gistron gekocht heb en die schijnen niet zo soepel te zijn met garantie. Ik kan natuurlijk eens van bank verwisselen, maar het lijkt me niet erg aannemelijk dat dat helpt. Jullie denken niet dat het aan de combinatie moederbord-geheugen-CPU ligt ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...