Ga naar inhoud

printer doet het opeens niet meer


Aanbevolen berichten

Frans heeft een probleem en laat weer eens van zich horen. Opeens doet m'n printer het niet meer. Ik krijg als melding: "verbinding met printer verloren" en "bezig versturen data naar printer en de printer reageert niet, er is een probleem met de toegang naar de printerpoort. Als ik een communicatietest doe is alles goed, maar als ik wil printen gaat het mis. Als mogelijke oorzaak staat er: "ander software-programma drukt naar dezelfde poort af" of "ander apparaat zit op dezelfde poort" Ik zou niet weten wat dat kan zijn (virus?!) en kom er niet meer uit. Ik heb een aantal keren de software opnieuw geïnstalleerd en de pc opnieuw opgestart enz. Als iemand een idee heeft, b.v.d. Groet Frans.
Link naar reactie
Het is een gegeven uit lang vervlogen tijd dat printers moeilijk deden als er een ander apparaat dezelfde IRQ gebruikte, dit was meestal een conflict met de geluidskaart. Nu is dit in de meeste chipsets wel verholpen maar het kan soms nog voorkomen. Gewoon in de BIOS opzoek gaan naar de COM-poorten en deze, als dat wil, uitzetten (disable), ik weet verder niet wat jou mobo-merk is?! Je kunt ook de LPT1-poort naar IRQ 5 of 7 zetten, hangt er van af waar hij nu op staat in de BIOS. Het is wel raar dat het eerst niet optrad en nu wel, heb je misschien iets nieuws geinstalleerd, software of hardware?! Wat is je printer merk eigenlijk, en is hij LPT (paralelle-kabel) of USB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...