Ga naar inhoud

Philips matrixprinter NMS 1467


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben nog in het bezit van een Philips matrixprinter type NMS 1467, een brede 'wagen'. De printer werkt nog prima, maar het inktlint is versleten. Stad en land afgelopen voor een nieuw inktlint. De reacties van de detaillisten is ontroerend, alsof ik van een andere planeet kom na het stellen van mijn vraag: een simpel lint voor een matrixprinter die nog geen tien jaar oud is! Misschien dat iemand via C!T-forum mij een tip kan geven, alwaar ik een nieuw inktlint kan bemachtigen. Het type inktlint is NMS 1040/00 en het 12NC nummer dat Philips gebruikt is: 12NC 8622 520 40009. (tja, het is een Philipsproduct, maar Philips ondersteunt het niet meer!) Alvast bedankt, Robert
Link naar reactie
Soms is het mogelijk het oude lint te "herinkten". Dan word het lint weer voorzien van nieuwe inkt. Het is echt een philips product? Niet een taiwanees in een philips jasje? Op computerbeurzen zie ik vaak kraampjes staan met stapels inktlinten in allerlei soorten en maten. Daar heb ik eens voor 7 gulden een lint voor mijn samsung printer gehaald, waar een epson lint in bleek te zitten.
Link naar reactie
Hallo Xanax, Dank je voor je antwoord. Het is een echt Philips product, maar dit type werd geproduceerd door Epson. Philips besteedde namelijk de productie uit aan bestaande, in dit geval, printerfabrikanten en plakte er haar eigen naam op. Het nadeel was wel dat Philips altijd een modificatie (hoe klein ook) aanbracht, zodat de printers niet een op een uitwisselbaar waren. Zo ook in mijn geval met MSN 1467. Het is in principe de Epson LQ 1050 of IBM Proprinter XL24 of NEC P7+, maar dan net even anders. Het inklint van de Epson LQ1050 heeft een palletje op de verkeerde plaats waardoor dit lint niet functioneert voor mijn printer. :cry: Op de specificatie moet dus echt staan dat het lint bestemd is voor een Philips NMS 1467. Ik heb in het verleden mijn lint laten herinkten, maar het lint is nu helemaal versleten. Er zitten gaten in en het is flinterdun. Herinkten is niet meer mogelijk. Groeten Robert :
Link naar reactie
hoi Xanax, je tip heb ik opgevolgd. Wat kan er nou misgaan ..... . Op tafel lag meer dan vijftien meter inktlint van Epson. Nu zit er meer dan vijftien meter inktlint in Philips. Het is een vreeemde klus, die wirwar, maar het is gelukt. Ik vraag me alleen af of je het ooit zelf heb gedaan of dat het een slag in de lucht was, want bij het openmaken zie je dat het lint op een bepaalde manier is opgevouwen in de cassette en bij het er uithalen, valt de hele kluwen uiteen in een lange sliert........ . :oops: Ik kan weer printen. Desondanks hou ik me nog steeds aanbevolen voor tips waar ik een Philips inktlint kan bestellen, kopen, krijgen ....... . Groeten, Robert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...