Ga naar inhoud

Volgorde Pci Kaarten?


Aanbevolen berichten

Hallo luitjes ik ben een pc aan het samenstellen, nu wil ik alvast mijn moederboard en enkele kaarten in mijn kast gaan bouwen maar ik weet dat je niet zomaar op willekeurige volgorde je kaarten erin kan doen, ik heb namelijk eens gezien/gelezen dat je geen kaarten in het eerste pci slot mag doen onder je videokaart in het agp slot, maar waar is dat eerste pci slot dan voor? Ik heb 6 pci sloten en en 1 agp slot. Mijn Videokaart komt dus in het agp slot, en dan heb ik nog 2 3com netwerk kaartjes die erin moeten en een sounblaster live 5.1 die er in moet. Dus waar kan ik die het beste plaatsen. Alvast bedankt voor alle reacties. P.s er zijn sites met foto's die ik een keer heb gezien over het bouwen van een pc waar ook dit onderwerp werd behandeld misschien dat iemand die weet. Groetjes M O B F I G U R E
Link naar reactie
Je mag wel een kaart in het bovenste PCI slot steken alleen dan wordt meestal de IRQ gedeeld met die van de videokaart. Je kunt het beste even het boekje van het moederbord erbij pakken om te kijken welke PCI sloten met elkaar (of met VGA/USB) gedeeld worden. De SBLive zou ik in een PCI kaart stoppen die helemaal vrij is en dus geen IRQ's deelt. Voor de netwerkkaarten maakt het volgens mij niet zoveel uit (hoewel ik wel ervoor zou zorgen dat ze niet beide in pci sloten zitten die samen een IRQ delen).
Link naar reactie
mijn 2e pci slot deelt de irq met de videokaart. In w98se had ik er problemen mee omdat hij dan bij het loginscherm vastsloeg. 1 op de 15 keer ging het goed. dus opstarten dan een keer of 15 restetten en dan was ik in windows. win 2000 geinstalleerd en nergens meer problemen mee. vaak win 98se herinstalleren hielp ook niet. Als je 6 sloten hebt en je laat de 1e 2 vrij dan moet het geen probleem zijn. Zou idd de soundblaster in de onderste doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...