Ga naar inhoud

probleem installeren seriele muis


Aanbevolen berichten

Ben een pentium I aan het assembleren voor een univ.student die enkel moet kunnen internetten. Er kan enkel een ser.muis gebruikt worden op de com.port Na installatie van windows 98 kan ik de muis echter langs geen kanten aanspreken:ze reageert geen bal. In configuratiescherm_systeem staan nergens gele uitroeptekens bij de apperatuur. (De muis is zonder verloopstekker,dus een echte ser.aansluiting) Iemand een idee, Johan
Link naar reactie
Is de COM poort goed aangesloten op het moederbord? Ik neem aan dat deze nog niet onboard zit maar dat je die zelf nog moet aansluiten? Zie je in het apparatenbeheer de de compoorten staan? En.. weet je zeker dat de muis functioneert? Dalijk is deze defect en ben je een paar dagen in je pc aan het zoeken zonder resultaat.
Link naar reactie
[quote:a36010b43e="johangel"]De muis was niet bruikbaar tijdens de installatie van windows.De muisaanwijzer veranderde soms wel in een zandloper. [/quote:a36010b43e] Dit betekent dat of de muis niet werkt (maar kennelijk wel enigszins wordt herkend) of dat de COM poort niet goed functioneert. Test de muis maar eerst eens op een andere computer. Heb je overigens als geprobeerd de muis te laten herkennen via "Nieuwe Hardware"? Soms wordt een muis in eerste instantie foutief herkend. Maarre, dan werkt de muis wel of in ieder geval een beetje.
Link naar reactie
[quote:1e6ccf5ee1="Wisja"]Ka het zijn dat je misschien een oude 486 kast hebt gebruikt en daar een Pentium 1 mobo in hebt gezet. Dan is het namelijk goed mogelijk dat je inderdaad de verkeerde compoorten hebt. Dan moet je nieuwe stekkers zien te vinden (het liefst uit een pentium 1)[/quote:1e6ccf5ee1] Hmm, hoe bedoel je dat? De hardware in de Pentium I is wat moderner (met minder kans op dataverlies). In 486 zaten vroeger ook nog wel eens 25 polige connectoren. Maar met een verloop naar 9 polig is dat ook geen probleem. In ieder geval kan een COM poort best beschadigd raken en daardoor niet meer goed werken. Ook kan een muis best defect zijn. Ik neem aan dat de muis al op beide poorten op de computer is uitgeprobeerd?
Link naar reactie
[quote:b02a4bc2cb="Hans.Vosman"][quote:b02a4bc2cb="Wisja"]Ka het zijn dat je misschien een oude 486 kast hebt gebruikt en daar een Pentium 1 mobo in hebt gezet. Dan is het namelijk goed mogelijk dat je inderdaad de verkeerde compoorten hebt. Dan moet je nieuwe stekkers zien te vinden (het liefst uit een pentium 1)[/quote:b02a4bc2cb] Hmm, hoe bedoel je dat? De hardware in de Pentium I is wat moderner (met minder kans op dataverlies). [/quote:b02a4bc2cb] Ik denk dat Wisja de aansluitingen op het moederbord bedoeld. Op de achterkant van de kast heb je meestal een 9 en een 25 polige aansluiting. Aan de binnenkant past deze wel op het moederbord (8 polig meen ik) maar het kan zijn dat de pinbezetting anders is en de poorten dus niet werken. Als je een 9 en een 25 polige compoort hebt van een pentium (liefste wat bij het mobo hoort) dan werkt het (hoogstwaarschijnlijk) wel.
Link naar reactie
[quote:4c706cfd66="MicroHerz"]Op de achterkant van de kast heb je meestal een 9 en een 25 polige aansluiting. Aan de binnenkant past deze wel op het moederbord (8 polig meen ik) maar het kan zijn dat de pinbezetting anders is en de poorten dus niet werken.[/quote:4c706cfd66] Zoiets dacht ik al. De flatcable connector is overigens 10 polig of 26 polig. In principe gebruiken beide connectoren hetzelfde aantal draden dus van de 25 polige kabel wordt het meeste niet gebruikt. Het is wel zo dat er 25 polige aansluitingen zijn die op een 10 polige connector passen en er zijn echte 25 polige aansluitingen. Deze laatste kan in theorie anders zijn, maar ik ben die nog niet tegengekomen. Ik heb overigens nog wel een Mouse system compatibele muis liggen (25 polig) die Windows 9x en nieuwer niet wil herkennen. Onder DOS en WIndows 3.1 werkt die prima ...
Link naar reactie
Beste forararia's(=belgies voor forumlezers-gebruikers) Sorry voor de late respons: ik ben een weekje wegens pc-problemen niet op internet geraakt. Het probleem met de ser.muis was belachelijk: een defecte cable tussen moederbordconnector en pc-kast.Dat is natuurlijk de tol die men betaald als men afgedankte spullen gebruikt.Uren zoeken naar iets? hoe kan nu zo'n stomme kabel kapot geraken? Ziet er op zicht perfect uit, terwijl ik hier kabels heb liggen die perfect werken, en er niet uit zien!! Beste!!! Johan (Wat betreft dat internet-probleem ga ik een topic plaatsen op de juiste plaats)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...