Ga naar inhoud

Hardeschijf klik


Aanbevolen berichten

Een tijdje terug kreeg ik een heel vreem klikgeluid (als dat van het omschakelen van een relais) uit mijn hardeschijf, wanneer er schijfactiviteit was. Soms was het zo erg, dat dit klikken achter elkaar doorging. Zelf na een reset. Het hield pas op nadat ik de computer uit gezet had en weer aan gezet. Nu heb ik wel ergens gelezen, dat dit het begin van het einde is en vaak het gevolg is van het feit, dat de harde schijf verkeerd om in de pc gemonteerd is. Wat er dan eigenlijk gebeurt, is dat de schijfkop te veel belast wordt en iedere keer terugspringt. Het vreemde is nu, dat het nu helemaal over is en alles werkt ook gewoon nog. Kan iemand mij dit vreemde verschijnsel verklaren? Kan ik hiermee doorgaan?
Link naar reactie
[quote:1c60bf1635="Heronymus"]Een tijdje terug kreeg ik een heel vreem klikgeluid (als dat van het omschakelen van een relais) uit mijn hardeschijf, wanneer er schijfactiviteit was. Soms was het zo erg, dat dit klikken achter elkaar doorging. Zelf na een reset. Het hield pas op nadat ik de computer uit gezet had en weer aan gezet. Nu heb ik wel ergens gelezen, dat dit het begin van het einde is en vaak het gevolg is van het feit, dat de harde schijf verkeerd om in de pc gemonteerd is. Wat er dan eigenlijk gebeurt, is dat de schijfkop te veel belast wordt en iedere keer terugspringt. Het vreemde is nu, dat het nu helemaal over is en alles werkt ook gewoon nog. Kan iemand mij dit vreemde verschijnsel verklaren? Kan ik hiermee doorgaan?[/quote:1c60bf1635] als ik jou was zou ik maar heel snel een back-upgaan maken, dat getik duidt op een kapotgaande schijf :( heb je ook last van bad clusters ?? kijk anders eens op de site van de fabrikant, daar staan wel tooltjes om je hd te testen suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...