Ga naar inhoud

Sony CRX120E 4x/4x/24x: Power calibration area error


Aanbevolen berichten

Dit oude beestje (Sony CRX120E 4x/4x/24x) geeft tijdens het branden meteen na het aanmaken van een image op de hd deze melding: Power calibration area error. Deze melding krijg ik in Nero Burning Rom 5.5.7.2 en WinOnCD 3.6 of ik deze melding ook krijg met CloneCD weet ik niet want het is geen 1:1 copy. Mijn writertje krijgt alleen maar Sony CDQ80N cd-rtjes te eten en deze gaven tot vandaag geen problemen. :cry: Dit is volgens mij een hardwarematig probleem, iets met de afstelling van de lezer. Dat deze door een onjuiste afstelling niet meer de juiste cd-info kan lezen aan het begin van de cd. Wat veroorzaakt kan zijn doordat het plastic geleidertje is vervormd door de warmte (motortje endergelijke) of door vuil op de rails. Hij leest overigens wel gewoon cds endergelijke alleen het branden wil niet meer lukken! :evil: Weet iemand wat ik hieraan kan doen en of ik het probleem juist heb? :-?
Link naar reactie
Ik heb ff gekeken en heb mijn oog laten vallen op: - Lite-On 48/12/48 (Retail) € 86,- - Lite-On 40/12/48 (Retail) € 63,- - Plextor 40/12/40 (OEM) € 127,- Wat is het verschil nu eigenlijk tussen die Plextor en die Lite-On prijs en snelheden buiten beschouwing gelaten. Ik heb wel gehoord dat dit beide goede merken zijn. Denk overigens ook dat het weinig zin heeft om een 48x brander te nemen levert bijna geen tijd winst op (80/40= 2 min. 80/48= 1 min. 40 sec.) Maar laat jullie mening maar eens horen over deze drie branders! 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...