Ga naar inhoud

vergrendeling diskettestations


Aanbevolen berichten

Op mijn 'nieuwe' (3 maanden geleden) computer heb ik Windows 98 geinstalleerd, omdat ik slechte ervaringen heb met XP en 2000 (vooral niet meer in DOS kunnen werken vind ik erg onaangenaam). Het gekke is dat verschillende schijfstations (brander, cd en kaartlezer) telkens aangeven dat ze vol zijn, terwijl er nog ruimte genoeg is. Op een of andere manier worden ze automatisch vergrendeld, zodat ze uitsluitend als alleen-lezen schijf worden beschouwd. Mijn computerleverancier snapt er niks van en ik kan er in de gebruiksaanwijzingen etc. en helpfuncties ook niks over vinden. Wie weet meer? Vriendelijke groet, Hendrik Jan Korterink
Link naar reactie
't is wel wat naast je vraag, maar: als je Dos mist, is XP toch geen probleem: ik heb zelf ook XP, werk nog geregeld met Dos en je doet het door op te starten met een windows98-bootdisk (opstartdiskette) - en ja: een windows [color=blue:029ca8c87b]98[/color:029ca8c87b] opstartschijf gebruiken en geen van XP! Zo kom je op je C-prompt en dan werk ik van daaruit met dosshell en kan op die manier aan een aantal bestanden aan waar windows me geen toegang toe geeft... misschien heb je hier iets aan? :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...