Ga naar inhoud

onherkenbare HDD


Aanbevolen berichten

Mijn PIII300 systeem herkent geen 40gb harddisken, zowel 5400 en 7200 rpm. Het systeem blijft hangen bij het opstarten en kan geen primary master vinden. De instellingen met jumpers voor master en slave staan allemaal goed, maar toch werkt het niet ! Kleinere harddisken worden wel herkend... Wat doe ik fout ?? (moederbord is onbekend, geproduceerd in 98)
Link naar reactie
idd een bios flash doen. Aangezien je een ''oudere'' versie van het bios gebruikt ondersteund deze geen grotere hd's. heb je al eens in het bios geprobeerd de HD te detecteren?? maar om Sandra te gebruiken om er 8ter te komen wat voor mobo je hebt, heb ik soms mijn twijfels, bij mij geeft ie aan dat er een Elitegroup Mobo inzit, terwij het een Pcchips is.
Link naar reactie
[quote:3848c7cdf2="turbulence"]maar om Sandra te gebruiken om er 8ter te komen wat voor mobo je hebt, heb ik soms mijn twijfels, bij mij geeft ie aan dat er een Elitegroup Mobo inzit, terwij het een Pcchips is.[/quote:3848c7cdf2] Feitelijk gaat het om de Bios ID, die staat meestal ook (links) onderaan op het scherm als de computer wordt opgestart. Zoeken op internet levert meestal iets op. Tja, Sisoft Sandra is niet altijd correct. Ik heb nog wat andere programma's maar daar weet ik de herkomst niet meer van. Waarschijnlijk van het Duitse blad C'T. Onlangs onbekend een moederbord gevonden door het moederbord te bekijken. Er stond niets zinvols aan de bovenkant. Alle nummers genoteerd. Uiteindelijk bleek een nummercode aan de onderkant mij bij Intel te brengen: het was een Zappa moederbord. Voor de rest geen enkele aanwijzing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...