Ga naar inhoud

Eigenwijze muis


Aanbevolen berichten

Ik heb al een paar weken last van een eigenaardig verschijnsel. De muispointer vliegt ineens naar een hoek van het scherm, en blijft daar hangen, hoe je de muis ook beweegt. Na een vijf- of tiental seconden is alles weer normaal. In games heeft dit tot gevolg, dat je ineens naar boven of beneden kijkt, en dat je als een gek in het rond tolt. Verder lijkt het steeds vaker te gebeuren. Ik dacht zelf aan een virus (magistr ?), maar heb met diverse scanners niets kunnen vinden. Driver software vervangen, en andere versie levert ook geen soelaas. Hardware lijkt ook niet het probleem. Ik heb nu een nieuwe muis aangesloten, met een andere aansluiting (usb ipv. ps/2). Een zoektocht op het internet leverde ook niets op. Muis is Logitech mouseman wheel / Logitech dual optical. OS windows 98 se US. Iemand enig idee? Gerben
Link naar reactie
Jep, verschillende muizen, zelfde probleem. Drivers zijn allemaal de recentste, maar ook oudere drivers doen hetzelfde. SB live! 5.1 Abit BE6 MSI GF4400 Bij een derde muis die ik probeerde, bewood de pointer ook, maar langzamer, gaat gewoon in een bepaalde richting het scherm af te lopen. Heel vreemd. Lijkt me toch een of ander virus. Heb uit arren moede de schijf maar geformatteerd, en de boel er helemaal opnieuw op gezet. Verschijnsel nog niet weer gezien.
Link naar reactie
Het is nu te laat maar het had gekund dat er iets aangesloten is geweest waar door windows een ballpoint of zoiets heeft geinstalleerd. Dan had je moeten kijken bij apparaatbeheer en dan bij muizen en andere aanwijsapparaten. Alle andere dingen dan de muis moest je uitschakelen. (niet de-installeren want windows installeerd het doodleuk weer bij de volgende opstart.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...