Ga naar inhoud

onbekend apparaat


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn de schijf geformatteerd, en Windows 98 se er opnieuw opgezet. Bij het opstarten geeft hij nu een melding, dat hij een onbekend apparaat wil installeren. De enige kaart die erin zit is de nic voor het netwerk. Ik kom ook probleemloos op het netwerk. Het lukt echter niet, in tegenstelling tot de andere pc's op het netwerk, op internet te komen. Alles staat goed in netwerkinstellingen. Wat zie ik over het hoofd?
Link naar reactie
Ik denk dat het wel handig is te weten welk stukje hardware niet is geinstalleerd. Het zal wel niet de NIC zijn, maar dat weet je pas zeker als er geen uitroepteken of vraagteken o.i.d. voorstaat in Apparaatbeheer. Apparaatbeheer is te vinden in Systeem op het COnfiguratiescherm. Ga in ieder geval na wat Apparaatbeheer vertelt over de NIC en probeer ook te achterhalen waarom dat de andere hardware niet installeert. Driver of IRQ probleem? Of wat anders?
Link naar reactie
Als je op het netwerk komt lijkt de netwerkkaart idd goed geinstalleerd. Wat ook mogelijk is, is dat je een stuurprogramma voor het moederbord nog moet installeren en dat dan het onbekend apparaat geinstalleerd wordt. Aangezien er verder geen apparaten in je pc zitten en het internet niet werkt denk ik dat er toch een software instelling verkeerd staat (bv gateway, dns, computernaam)
Link naar reactie
Ze krijgen geen ip adres van de router. Het is zo'n vreemd probleem. Alle pc's (15 stuks) gaan probleemloos internet op, behalve die ene. Proxy staat goed, gateway ook. Zoals ik al eerder aangaf, heb ik de hdd in de pc geformatteerd, en het o.s. er opnieuw opgezet. Schoon. Hij kan pingen naar alle pc's op het netwerk, behalve naar de router. Ik zie denk ik iets over het hoofd, maar wat?
Link naar reactie
15 pc's ligt qua subnetting precies op de grens van het aansluitende subnet als het subnetmasker van de router op 255.255.255.248 is ingesteld. Als je netwerk dus begint bij b.v. 192.168.1.1 met subnetmask 255.255.255.248 zullen PC's t/m ip nummer 192.168.1.16 door de router beschouwd worden als 'lokaal'. Een PC die je vervolgens het nummer 192.168.1.17 (of hoger) geeft (met subnetmask 255.255.255.0) zal dus door de andere PC's (ook met subnetmask 255.255.255.0) als 'lokaal' worden gezien en de ping beantwoorden, maar de router niet.
Link naar reactie
Het zijn om precies te zijn13 pc's de "onwillige" is de 14e. de ip-nrs zitten in de range van 10.0.0.150-10.0.0.175, subnetmask is 255.0.0.0 alles in dezelfde werkgroep. De router is 10.0.0.138. Ik kan alle pc's zien in het netwerk, behalve met die "" onwillige" internet op. Ik zie volgens mij wat over het hoofd, maar wat? Overigens, bedankt voor jullie inbreng tot nu toe!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...