Ga naar inhoud

PC start niet echt meer op


Aanbevolen berichten

Dag volk, Het volgende is aan de hand. Ik zet mijn computer vrijdag aan en zet FTP aan. Ik ga dan naar huis. In het weekend kan ik niet inloggen op mn FTP (van buitenaf dus). Maandag aangekomen blijkt dat de computer uit is en dat de pc niet meer opstart. Ik heb iig verschillende monitoren geprobeerd. Wat mij opvalt is dat als ik de aan-knop druk, dat je dan de voeding hoort, maar je hoort de harde schijven niet opstarten. Normaal gesproken werkt de Numlock van de toetsenbord. Dat doet het ook niet. Het heeft twee harde schijven. Ik heb zelf helaas de technische gegevens niet van de pc. Ik heb het al opengemaakt. Er is niks doorgebrand. Wat kan hier aan de hand zijn? Van een gezond systeem naar een dood systeem? Thx in Advance
Link naar reactie
Het kan aan een aantal zaken liggen. Wat kan het zijn: 1. De voeding is kapot. 2. Het moederbord is kapot. 3. De harde schijven zijn kapot. 4. Je geheugen is defect. 5. Je monitor of videokaart werkt niet. 6. ..... 1. Meet je voeding door, dan weet je het 5 en 12 volt moet eruit komen. Of je probeert het met een andere voeding. Dit lijkt mij een redelijke kans van slagen hebben om je probleem op te lossen. 2. Je probeert een ander moederbord. Of je probeert eerst al het andere (wat waarschijnlijk sneller is dan het mobo vervangen). Hier kan het ook zeer zeker aan liggen... 3. Je zei dat je de harde schijven niet meer hoorde. Maar als ik het goed begrijp, dan had je ook geen beeld. Dus dan zullen de harde schijven gewoon nog goed zijn. Het lijkt mij dat het hier niet aan ligt. 4. Je geheugen vervangen en kijken of het pc'tje dan weer leeft... Lijkt me een redelijke kans dat het hieraan ligt... 5. Je monitor doet het, kun je zo even testen... Je videokaart doet het vast ook nog wel... kun je ook even testen. Door de videokaart even in een andere pc te hangen. 6. Ga alsjeblieft naar een pc winkel op de hoek en laat die jongens er naar kijken. Betaal er wat geld voor, maar dan weet je in ieder geval dat je pc'tje weer werkt... Succes, {JoRo}
Link naar reactie
Ik heb dit zelf ook meegemaakt. Wat ik heb gedaan is simpel mijn processor los klikken zachtjes op en neer bewegen weer vastgezet. Vevolgens mijn batterij van motherboard gehaald een muntstuk op de plek van de batterij gestopt. Vervolgens batterij terug geplaatst en kon gewoon weer opstarten. Er kan gewoon iets verkeerd zitten in je c-mos, met bovenstaande uitleg verhelp je dat. Je moet daarna wel alles weer instellen in je bios zoals datum tijd enz. En ik neem aan dat je alle power toevoer uitzet. dus stekkers eruit dan de aan en uit knop een keer indrukken (alle spanning is er dan af). En voor je in je computer bezig gaat zorg dat je statische electriciteit gelijk is aan die van je computer. dus bijv eerst verwarminsbuis vast pakken daarna de ijzerenbuiten kant van je comp.
Link naar reactie
Wat nou hobbyen. Bij mij was het de oplossing. Kijk iemand heeft een probleem die ik ook heb gehad. Door temperatuurs verschillen kan dit probleem optreden. Maar als je een oplossing krijgt aangeboden en men gaat zeggen dat is hobbyen ja dan weet ik het ook niet meer!!! Trouwens deze oplossing heb ik van iemand die al zeker zon 30 jaar in de it zit. Maar ik heb mijn best gedaan.
Link naar reactie
Ja maar als je het nooit zelf doet leer je het ook nooit. Geloof me eens wist ik ook niets. Kon wel gelukkig een oom opbellen die het me uitlegde , maar ik moest het wel zelf doen. En geloof me niets is leuker zelf een probleem op te kunnen lossen en daar door een ander te kunnen helpen. Maar ja je hebt altijd mensen die gelijk naar de winkel terug rennen en maar weer een nieuwe harddisk geheugen ect. laten aansmeren terwijl dat niet nodig is. En als men mijn uitleg goed leest en uitvoerd zoals het er staat kan er weinig mis gaan.
Link naar reactie
Mijn spijt dat ik laat gereageerd heb ... (pc werkte niet hehe) Nou .. na het afbijten van al mijn vingernagels heb ik het naar een vakman gebracht. Die vond het in 2 minuten zeiden ze. Bij het ophalen heb ik het verhaal meegekregen. Er schijnt iets met de resetknop te zijn. Het bleef bij het opstarten resetten (had ik niet gemerkt .. je hoorde alleen maar de voeding). Als ik dat wou oplossen dan zou ik een nieuwe moederbord moeten halen, maar dat was zonde zeiden ze. Ik neem aan dat ze de resetknop losgekoppeld hebben van de moederbord. Ik weet het niet zeker ... de computer moest gauw weer in actie :) Ik dank jullie alleen voor je bijdrage :) Voor de volgende personen .... kijk dus ook ff je resetknop na :/ Groeten, Yoleri
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...