Ga naar inhoud

modem probleem


Aanbevolen berichten

Hoi, Kan iemand me helpen met het oplossen van volgend probleem! Ik werk onder WinME en heb een nieuwe modem (V92) aangekocht en geplaatst. Deze werd perfect herkend en geinstalleerd met de bijgeleverde modemdrivers. De diagnotische test verliep ook perfect, totdat ik op de knop klik waarmee ik verbinding met het Internet wil maken. Dan pas krijg ik de melding [b:2da70c7883]" er is geen KIESTOON" [/b:2da70c7883].Een nieuwe controle van de diagnostische gegevens geeft dan een venster met de titel [b:2da70c7883]OpenComm en de tekst 'deze poort is reeds geopend'[/b:2da70c7883] en ik krijg geen nieuwe diagnostische gegevens te zien. Er zijn [u:2da70c7883]geen [/u:2da70c7883]conflicten in Aparaatbeheer, en mijn COM 1 EN COM 2 poort hebben de juiste adressen. Mijn modem is echter standaard op COM 3 ingesteld. wie weet raad? Alvast bedankt. Myrom
Link naar reactie
Ter info: COM 1 en COM 2 zijn hardware-matige poorten (die zitten achterop je pc). Veel modems gebruiken een software-matige (virtueel dus) COM-poort, in jou geval COM 3. Dus dat is correct. Ik neem aan dat de telefoonkabel erin zit? :lol: Heb je die in de goede aansluiting gestoken (er zijn er meestal 2, 1 voor de telefoonkabel een 1 waarmee je een kabel kunt doorlussen naar je telefoon)? Overigens, dat 'ie aangeeft dat de poort al geopend is kan gebeuren als er iets foutgaat bij het inbellen. Vaak is de poort weer vrij als je iets langer wacht. Nu over de melding over die kiestoon: zitten er veel telefoontoestellen aangesloten in je huis? Ik heb weleens vage problemen gehad (ook geen kiestoon) tot ik de telefoon eruit trok, toen ging het wel... En je weet zeker dat de kabel zelf wel goed is? (ff een gewone telefoon aansluiten en dan controleren of je daar de kiestoon hoort).
Link naar reactie
.. ik heb inderdaad mijn aansluitpunt bij de modem gecontroleerd en de aasluiting zit in de juiste aansluiting hoor! In de Phone aansluiting van de modem steekt nog een telefoon en die werkt dus perfect - kiestoon is aanwezig... kan het iets met de adressering van de COM poort te maken hebben? Waarom is er eerst een positieve modemtest en dadelijk daarna krijg ik de foutmelding "Open Comm" en geen resultaat meer op die diagnostische test......
Link naar reactie
Je zou zeggen dat het in orde moet zijn vanwege die 1e modemtest... Dat is het dus niet. En wat als je in apparaatbeheer kijkt? Zie je daar COM3 bij de Poorten staan? Vroeg 'ie bij de installatie ook om de windows cd? Dat is vaak nodig om de COM3 poort te installeren. Soms wil het ook wel eens helpen om in de BIOS de hardwarematige COM poorten uit te schakelen, dan windows booten (en die herkent ze dan en installeert ze)...
Link naar reactie
Je kunt nog wat experimenteren met de optie Kiestoon, je kunt deze aan- en uitvinken. Als je je COM-poorten in de BIOS uitzet zal Windows ze niet vinden, als je ze niet nodig hebt zorgt dit weer voor wat vrije IRQ's. Zit je telefoon misschien aangesloten op een huiscentrale, zo ja dan moet er meestal een 0 voor het telefoonnummer..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...