Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

per ongeluk heb ik met het formatteren van mijn harde schijf (met fdisk) gekozen voor niet- ondersteuning van grote schijven, met als gevolg dat de schijf met 3 GB als vol wordt aanzien. Is het mogelijk om de HD alsnog terug zo te formatteren zodat alles dat er nu opstaat behouden blijft maar ik de gehele schijf (40 GB) kan gebruiken?
Link naar reactie
[quote:c192c205b3="egslim"]Wat je misschien kunt doen is de huidige partitie omzetten naar FAT 32 - is geloof ik ergens een optie in Windows onder systeemwerkset. Vervolgens kun je fdisk runnen en van de lege ruimte een tweede partitie maken.[/quote:c192c205b3] en die 2e partitie zal hij dan toch weer moeten formatteren dus data weg! :cry:
Link naar reactie
[quote:883b66c530="@l"][quote:883b66c530="egslim"]Wat je misschien kunt doen is de huidige partitie omzetten naar FAT 32 - is geloof ik ergens een optie in Windows onder systeemwerkset. Vervolgens kun je fdisk runnen en van de lege ruimte een tweede partitie maken.[/quote:883b66c530] en die 2e partitie zal hij dan toch weer moeten formatteren dus data weg! :cry:[/quote:883b66c530] Op die tweede partitiie staat toch niets, die ruimte is nog niet gebruikt.
Link naar reactie
Dat zijn veel vragen ineen. Om te beginnen is Ghost een programma waarmee je een back-up van je HD kan maken. Dit programma kun je kopen in bijna elke computerwinkel en is van Norton. Je maakt dat een image van je hardeschijf en kan die later gewoon terug zetten met behoud van alle instellingen. Partition Magic is een programma waarmee je op eenvoudige wijze je harde schijf kan indelen of kan herindelen zonder dat je gegevens kwijt raakt (in de meeste gevallen). Dit programma is van PowerQuest en is ook te verkrijgen in de meeste pc-winkels. Overigens vond ik een van de oplossingen hierboven zeker de moeite waard om te proberen. Zet de nu aanwezige partitie om naar Fat 32, dan kun je in windows doen en start dan Fdisk nog een keer op. Als het goed is moet je dat wel een 2de partitie kunnen aanmaken die de overige 37GB beslaat. Dan heb je in ieder geval je hele harde schijf die je kunt gebruiken. Tot slot kun je dan moet Partition Magic de partities vergroten, verkleinen of samenvoegen, nagelang je zelf wilt. Ik ben er niet zeker van of dit zal werken maar het is denk ik wel het proberen waard.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...