Ga naar inhoud

Levering Chieftec TX-10 WD systeemkast


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een Chieftec ATX systeemkast per post opgestuurd gekregen. Ik heb deze besteld bij Alternate.nl Nu vond ik het nogal raar dat er 1 van de 7 afdekplaatjes voor de sloten (achterkant) af was, en dat er al 4 koperen afstandbusjes in gemonteerd zitten. Zou het kunnen zijn dat deze kast gebruikt is, of is dit altijd zo met de levering van een nieuwe systeemkast. Het maakt natuurlijk in principe niet uit dat er 1 plaatje mist, omdat je toch minimaal 1 sleuf gebruikt (videokaart); zou de fabriek hem darom eruit gelaten hebben? En wat zijn eigenlijk de afmetingen van een micro-atx moederbord, i.v.m. de 4 gemonteerde afstandsbusjes. (deze zaten in een rechthoek van +- 10cm x 20 cm x 10 cm x 20 cm. schematisch: . . . . of heeft een micro atx moederbord niet overal dezelfde afmetingen en maar 4 bevestigingspunten? Misschien ben ik een zeurpiet, maar ik vindt het altijd wel fijn wanneer je iets nieuws koopt, het idd ook nieuw is. Hij 'ruikt' by the way wel nieuw. PS: er zitten op de bodem aan de binnenkant 2 rijen van 4 plastic stroken met gaten erin en aan het uiteinde een soort 'blikje' dat ergens als veer of vergrendeling voor gebruikt kan worden. Deze strookjes kun je eruit schuiven, maar wie weet waarvoor deze dienen?
Link naar reactie
Maar hij ruikt wel erg nieuw en de schroefjes/ sleuteltjes etc. zitten er wel allemaal gewoon bij. Ook die ontstoringsring zit er in. De kabels van de voeding zijn ook niet 'geknakt' of verward maar netjes samengebonden, evenals de snoertjes met stekkertjes van de powerswitch, hdd led, speakertje, etc. zitten nog bij elkaar (je kunt ze van elkaar lostrekken, maar dit is niet gebeurd. Als deze snoertjes wel aangesloten geweest zouden zijn geweest, moesten ze dus door die ontstoringsring worden gehaald, maar dat zou je dan aan het snoer moeten zien. Tevens: Achter elk kunststof plaatje van de externe bay's (5,25" en 3,5") zat ook het metalen plaatje nog, dat je eraf moet 'draaien'. Behalve 1 van de 3,5 inch en 1 van de 5,25 inch. Dus dan zou hij wel gebruikt geweest kunnen zijn, maar ik vraag me af of de fabrikant dit niet gewoon al gedaan heeft. Bestaat er dan een moederbord dat maar met 4 busjes op gelijke afstand van elkaar aan de kast wordt bevestigd? (zie schema?)
Link naar reactie
Je bedoelt waarschijnlijk de stripkes die je aan de zijkant van je cdrom speler, writer enz. kunt schroeven. Hiermee kun je de drive simpelweg van voren in de drive-bay schuiven en klikt ie automatisch vast. Mooi systeem... ik heb zelf het tower model in het zilver. Overigens staat me nog vaag bij dat bij mij ook die busjes al in de backplate zaten geschroefd.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties, dan zal dat wel standaard zijn. Misschien is het ijzer duur in China en zijn ze aan het bezuinigen? :lol: Maar nu zoek ik er eigenlijk nog de juiste (stille) fans voor. Dit kan erin (moet dit er ook allemaal in?) 1x voorinlaat (80x80x25mm) 1x voorinlaat voor de HDD-fan (86x90x25mm) 1x Vlak langs de rand bij de voorkant een vreemde ventilatorhouder, vermoedelijk bedoeld voor een ventilator die er een luchtstroming in op gang brengt, met platte ronde boven elkaar staande uitsparingen, naar het midden gericht. 2 achteruitlaten voor twee ventilators (80x80x25mm) Ik ben dan aan elke ventilator een stroomkabel kwijt, die ik niet meer voor andere apparaten kan gebruiken? Heeft Chieftec geen speciale set hiervoor, dat met 1 stekkerplug moet worden aangesloten? Of zijn hier tweeweg/drieweg oplossingen voor?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...