Ga naar inhoud

Opstartproblemen.


Aanbevolen berichten

:oops: Opstart problemen. Systeem: Windows98 SE. PentiumII-400. Indien ik mijn computer wil opstarten duurt het 3 minuten voordat er enig leven op mijn scherm zichtbaar wordt. D.w.z. Ik krijg een volledig leeg scherm, zonder enige beweging, dus geen cursor of iets dergelijks. Het HD lampje brandt dan permanent en na 3 minuten krijg ik 1(een) pieptoon en wordt het BIOS aangesproken en begint de geheugentest. Daarna wordt Windows98 SE normaal geladen. Mijn vraag is: 'Wat kan de oorzaak zijn van dit zeer trage opstarten?" Mijn dank voor uw inspanning.
Link naar reactie
Alhoewel ik niet geloofde in monitor problemen, toch je raad eens opgevolgd door de computer op een andere monitor aan te sluiten. Met succes. Op deze monitor geen probleem. Daarna een [b:df6128db52]andere[/b:df6128db52] computer op de "foute" monitor aangesloten en [color=red:df6128db52][i:df6128db52][b:df6128db52]ook geen probleem[/b:df6128db52][/i:df6128db52][/color:df6128db52]. De monitoren zijn dus goed. Ik ben nu met de videokaart uit de "foute' computer aan het stoeien. Kijken of de oorzaak daarin zit. Hopelijk naderen we de oplossing.
Link naar reactie
Ik denk dat dit probleem te maken heeft met je HD. Probeer eens om via de bios de HD uit te zetten, dus GEEN HD en dus ook nergens autodetect. Start nu eens op via een bootdiskette. Als dit lukt zonder problemen dan heeft je computer problemen met het vinden van de HD. Is het probleem nog steeds aanwezig dan zit het nog eerder in de opstart volgorde. Het zou dan kunnen dat de bios niet goed gevonden wordt. Opnieuw laden van de bios is dan mischien een mogelijkheid maar veel hoop heb ik dan niet meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...