Ga naar inhoud

3D Mark 2001 SE loopt vast


Aanbevolen berichten

3D Mark 2001 SE liep constant vast bij mij. Heb daarom me firewall geinstalleerd (Zonealarm) en toen leek het alsof die wel doorliep. Maar toen liep die op een later tijdstip vast. Toen heb ik al me kaarten behalve me videokaart uit me PC gehaald. En toen liep de benchmark wel goed door. Maar zodra ik me netwerkkaart erbij zet loopt tie weer vast. Hoe kan dit? Ik heb in een andere PC dezelfde netwerkkaart zitten. Heb die er eens ingezet, maar dan loopt tie weer vast. Echt raar. Ik heb het volgende systeem: OS: XP PRO 32 bit videokaart: GF2 MX Abit Siluro T400 64 MB netwerkkaart: Intel(R) PRO/100 Management adapter soundcard: Creative soundblaster 1024 cpu: AMD Thunderbird 1000 MHz mobo: ECS Elitegroup K7S5A SiS 735 chipset geheugen: 384 MB SDR voeding: Target 300 Watt HD: Seagate Barricuda 340016A ATA IV CRW: Plextor Plexwriter 12/10/32A CD: LG 52x Wie weet de oplossing? Ik ben vrijdag op vakantie (weekje) duzzz dan kan ik volgende week pas weer hier op reageren. Ik hoor het wel.
Link naar reactie
Aan de aanwezigheid van een netwerkkaart hoeft het niet te liggen dat de 3D Mark 2001 SE vastloopt. In mijn Asus A7V266-E moederbord zitten zelfs twee netwerkkaarten. De 3D Mark 2001 SE loopt hier niet vast. :) In welk PCI slot zit die netwerkkaart? Deelt deze wellicht de IRQ met de videokaart? Het beste is het dat je videokaart een eigen IRQ heeft. Bij veel moederborden deelt PCI slot 1 de IRQ met de AGP videokaart, maar het kan ook een ander PCI slot zijn. Zoals in mijn Asus A7V266-E moederbord, waarvan PCI slot 2 de IRQ deelt met de AGP videokaart. :roll:
Link naar reactie
[quote:3ecc23e0cc="jolo"]Aan de aanwezigheid van een netwerkkaart hoeft het niet te liggen dat de 3D Mark 2001 SE vastloopt. In mijn Asus A7V266-E moederbord zitten zelfs twee netwerkkaarten. De 3D Mark 2001 SE loopt hier niet vast. :) In welk PCI slot zit die netwerkkaart? Deelt deze wellicht de IRQ met de videokaart? Het beste is het dat je videokaart een eigen IRQ heeft. Bij veel moederborden deelt PCI slot 1 de IRQ met de AGP videokaart, maar het kan ook een ander PCI slot zijn. Zoals in mijn Asus A7V266-E moederbord, waarvan PCI slot 2 de IRQ deelt met de AGP videokaart. :roll:[/quote:3ecc23e0cc] De netwerkkaart zit in het tweede PCI-slot van boven. Het eerste slot heb ik express leeggelaten omdat ik weet dat die een gedeelde IRQ zou moeten hebben met het AGP-slot. Maar ik wist niet dat, dat niet altijd het eerste PCI-slot moet zijn. Me videokaart en netwerkkaart delen geen IRQ. IRQ's netwerkkaart en videokaart --------------------------------------- Mijn netwerkkaart zit samen met IRQ-holder voor PCI-besturing op IRQ 3. En mij videokaart zit samen met IRQ-holder voor PCI-besturing op IRQ 11.
Link naar reactie
Ik heb er nu maar weer Windows ME opgezet. En nu werkt het wel. Ook als de netwerkkaart in me computer zit!! ik ga wel fff kijken op de site van madonion of ik iets kan vinden. Ik had er eigenlijk al gekeken maar ik kon niets vinden. Maar ik probeer het nog wel een keer. Ik zal als ik dadelijk terug kom van vakantie nog eens een keer het met xp proberen. Misschien dat er iets mis is gegaan met de software. Ik had iig geen virus. Als het dan nog niet werkt meldt ik het probleem wel fff aan bij madonion. PS: Is er hier trouwens niemand die een Intel(R) PRO/100 Management adapter heeft? En die onder XP dezelfde problemen heeft gehad als mij?
Link naar reactie
[quote:95aeef71f8="diniz"]Je hoeft niet te restarten, met programma's als cpucool en sisoft sandra(ik hou van die naam!) kun je gewoon je temp aflezen.[/quote:95aeef71f8] Wat betreft hardware testen is Sandra niet echt dat je zegt waterdicht. Het zal best wel de temp van me CPU goed kunnen aflezen. Maar verder is het 3x niks. Cpucool heb ik al een keer geïnstalleerd gehad. Kan ik weleens downloaden, handig tooltje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...