Ga naar inhoud

Welke systeemkast?


Aanbevolen berichten

Beste PC-hobbyisten/ professionals, Ik ben van plan om een nieuwe PC aan te schaffen, maar deze zelf samen te stellen. Aangezien ik al een (wat oudere) PC heb en om budgettaire redenen wil ik nu alvast een systeemkast aanschaffen. Een midi-formaat lijkt mij het meest geschikt met een voeding van 350 Watt. Nu is mijn vraag echter of elk soort moederbord in een midi-formaat systeemkast past of dat het juist onverstandig is om alvast een systeemkast aan te schaffen (aanbieding)?
Link naar reactie
[quote:22efcee68b="BA"]Zolang het een ATX mobo is moet het altijd passen. Daarin is namelijk exact omschreven wat de maatvoering is ed. Hou alleen wel even in de gaten dat je kast + PSU voor een P4 systeem ATX 2.03 compatible moet zijn. Je hebt op de PSU bijvoorbeeld een extra 12V stekker nodig.[/quote:22efcee68b] sorry wat is een PSU
Link naar reactie
Welke moederbord-standaarden zijn er nog meer naast ATX en wat betekent dit? Als ik bijvoorbeeld met zo'n ATX 2.03 compatible systeemkast een beperktere keuze heb mbt het mobo kan ik misschien beter een nog veelzijdiger systeemkast kopen. Ik denk dat ik weer een ABIT moederbord neem, of een Chaintech. Het is alleen jammer dat er in de test van computertotaal alleen andere merken mobo's werden getest, zoals bijvoorbeeld Gigabyte etc. Alles behalve de (voor mij) bekende A-merken. Verder stond er in de test dat je nu nog het beste SDRAM kunt hebben mbt de prijs, en dat DDR SDRAM nog te duur is en geen noemenswaardige betere prestaties geeft, ook ivm de front side bussen en chipsets die er (nog) niet sneller mee overweg kunnen dan de huidige SDRAM.
Link naar reactie
[quote:c00b6a12bf="markbosch"]Als ik bijvoorbeeld met zo'n ATX 2.03 compatible systeemkast een beperktere keuze heb mbt het mobo kan ik misschien beter een nog veelzijdiger systeemkast kopen. [/quote:c00b6a12bf] Deze ATX keuze geeft juist minder beperkingen. Zowel een AMD en een P4 passen in zo'n ATX kast. Alleen gebruikt de P4t die extra voedingskabel. Wat de toekomst betreft, tja, die kan natuurlijk wel nieuwe beperkingen opleveren.
Link naar reactie
Ik ben van plan om de kast bij computerland te kopen, maar daar staat nooit bij of hij voor p4 geschikt is en of er een extra stekker zit voor de p4. ik heb al veel sites bezocht van fabrikanten, maar meestal staat er PSII compliant. Ik weet nu niet of ze nu PS2 (muis) bedoelen of Pentium II systeem.
Link naar reactie
[quote:03affcce3e="markbosch"]Verder stond er in de test dat je nu nog het beste SDRAM kunt hebben mbt de prijs, en dat DDR SDRAM nog te duur is en geen noemenswaardige betere prestaties geeft, ook ivm de front side bussen en chipsets die er (nog) niet sneller mee overweg kunnen dan de huidige SDRAM.[/quote:03affcce3e] Deze keuze is niet echt relevant, tenzij je nu kiest voor een volledig nieuw systeem. Voor een P4 systeem kun je beter geen SD-Ram kiezen. Voor een AMD systeem kan het een optie zijn, maar voor de snellere AMD systemen zou ik kiezen voor DDR geheugen. Verder denk ik dat in de toekomst het lastiger gaat worden om een moederbord te vinden die nog overweg kan met gewoon SD-Ram geheugen.
Link naar reactie
Ik heb idd ook eens rondgekeken naar chieftec kasten. Er zijn ook zijpanelen voor extra fans optioneel bij te bestellen. Nu is mijn vraag is dit noodzakelijk? maar als je een P4 koopt zitten daar de koelers al standaard bij of moeten deze ook los worden gekocht en hoeveel zijn dit? Naar mijn weten heeft de P3 er drie op zitten maar hoeveel er op de P4 moeten niet.
Link naar reactie
Ik heb op de site van Alternate een mooie aanbieding gevonden denk ik, de Chieftec PC case TX-10WD voor €125,00. Is dat een goede kast? Wat ik raar vindt is dat alle miditowers maar 6 slotuitsparingen hebben voor insteekkaarten, bij de kast die ik nu heb (ook een midi) zitten er zeven in. Verder weet ik niet of in een atx plaatje ook USB uitsparingen zitten. dit zijn de specificaties: Voorzijde: Powerknop, Resetknop, 2 LED's (HDD, Power) Achterzijde: 6 Slotopeningen, Uitsparingen: 2x 25-polig, 2x 9-polig, 1x SCSI 50-polig, ATX-Plaatje (2x 9-polig, 1x 25-polig, 2x PS/2, 2x 15 polig) Stroomvoorziening: Aantal stroomvoorzieningen: 1 Vermogen: 350 Watt Stroom: 110/230 Volt Aantal stroomaansluitingen: 5,25 inch: 5 3,5 inch: 2 Moederbord: 1 Aantal inbouwsloten: 5,25 inch, extern: 4 3,5 inch, extern: 2 3,5 inch, intern: 6 Gewicht (kg)): Behuizing: 13 Totaal: 0 Overige informatie: Meegeleverd: Stroomkabel, Handleiding,Schroeven hij heeft een pentium 4 voeding, maar zou er ook een pc-speakertje inzitten, zo nee, is er 1 standaardmaat voor pc speakers?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...