Ga naar inhoud

Computer blijft doorstarten


Aanbevolen berichten

Welke besturingssysteem heeft hij ? Ik heb het namelijk gehad bij Windows ME. Eerst sloot hij perfect af, maar toen ik de drivers van mijn videokaart geinstalleerd had, had ik hetzelfde probleem als je vriend. De vraag is dus: ging het afsluiten eerst wel goed ? Zo ja, heeft hij onlangs nog nieuwe drivers of software geinstalleerd ?? Als het laatste het geval is, dan zou ik (als het meerdere drivers/software zijn) deze verwijderen, computer opnieuw opstarten en daarna proberen af te sluiten en kijken of ie dan wel weer gewoon afsluit. Ik denk dat het daar wel mee te maken heeft !! Succes
Link naar reactie
Kees, Dit leek me een leuke UITdaging, dus ben ik er even ingedoken. Het bleek opvallend snel gevonden :) ! Ik heb W98SE, dus even controleren of jij hetzelfde systeem hebt. Door in de registry met RUN|regedit: [list:8ff88a6b92]HKEY-LOCAL-MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Shutdown\FastReboot [/list:u:8ff88a6b92]de stringwaarde op 0 (nul) te zetten (hier staat bij jou nu waarschijnlijk 1) stopt de PC in plaats van direct weer te Restart-en. Ik heb dit bij mijn PC gecontroleerd en het werkt reproduceerbaar. Groeten, over en uit. Maarten.
Link naar reactie
Het bovenstaande (via register) zal wellicht goed werken, maar naar mijn weten kan je dit ook regelen met msconfig.exe. Dat kan je opstarten via start, uitvoeren, msconfig. Op een van de tabbladen staat: versneld uitschakelen uitschakelen. Als je daarvoor een vinkje zet, heb je volgens mij hetzelfde resultaat. Lijkt me toch iets minder risico dan direct in het register duiken....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...