Ga naar inhoud

fout in schijf/partitie


Aanbevolen berichten

heb mijn wat oudere pc (pentium3 met 8gb in 4 partities gemaakt met PowerQuest 5) zoveel als wenselijk schoon gemaakt voor ander gebruik in een thuisnetwerk. Ik vond het ook tijd de diverse partities eens te defragmenteren. Op de D-schijf, gebruikt voor programma's, is echter geen defragmentatie mogelijk. Handeling wordt na enige tijd afgebroken met de mededeling dat door een fout bewerking niet kan worden afgerond. Gebruik Help om schijfcontrole uit te voeren. Scandisk geeft bij controle van deze schijf/partitie echter geen foutmelding. Waaraan kan dit liggen en wat kan ik er aan doen?
Link naar reactie
Gewoon alle partities formatteren of eerst een Os op een andere partitie als [b:a16a1e3d71]D[/b:a16a1e3d71] zetten en dan vauit Windows die partitie formatteren. Daarna kun je alsnog proberen om [b:a16a1e3d71]D[/b:a16a1e3d71] te formatteren. Wil het allemaal niet lukken, gooi dan al je partites leeg en begin met Fdisk overnieuw. Wil het nog niet lukken? Hoe oud is die HD, i.v.m clusters etc. :cry:
Link naar reactie
ja ik heb al eens de ervaring gehad met een op de achtergrond draaiend programma dat elke keer een defragmentatie na ongeveer 10% weer van voren af liet beginnen. Ik had na de eerste poging de PC dan ook in de veilige modus opgestart en daarna de defragmentatie en later schijfcontrole uitgevoerd. Helaas geen effect en met eindresultaat de eerstgenoemde meldingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...