Ga naar inhoud

Computer loopt VAST met extra GEHEUGEN :'(


Aanbevolen berichten

Hallo daar :) Ik heb sinds een paar dagen windows xp op de computer. Die draait op 128 sdram geheugen , maar hij draait niet optimaal dus nu heb ik er 128 sdram geheugen bijgekocht. Hij pakt de geheugens wel want bij het opstarten zie je 256 staan. Alleen als ik een spel ga spelen loopt ie na 30 min vast en dan werkt niks meer ik kan alleen op reset drukken. Ik hoop dat iemand weet wat hieraan te doen is. Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:d0222613cc="Sellis"]Ligt het aan het geheugen of is het spel niet helemaal compatibel met XP? Als je het spel in de compabilitietsmodus draait, heb je dan nog dezelfde problemen? En bij 'gewoon' gebruik van de pc, dan ook problemen met vastlopers e.d?[/quote:d0222613cc] Als ik gewoon onder windows ben en surf enz heb ik nergens last het is echt alleen als ik spellen ga spelen, en het ligt zeker niet aan xp want toen ik die spellen met 128 sdram speelde deden ze het wel. :), alleen schokkerig in het begin, en daar heb ik met de 256 sdram geen last van maja die loopt weer vast na 30 min :( :(:(
Link naar reactie
[quote:871868df01="@l"]Misschien heb je wel een koeling probleempje: grafische kaarten van dit moment produceren nog al wat hitte. Probeer dit eens: schroef je kast open, zet een tafelventilator aan en richt de luchtstroom naar binnen, speel je spel en wacht af..... Succes[/quote:871868df01] zeker met deze zomerse dagen
Link naar reactie
[quote:198ada92f2="Bosje"][quote:198ada92f2="@l"]Misschien heb je wel een koeling probleempje: grafische kaarten van dit moment produceren nog al wat hitte. Probeer dit eens: schroef je kast open, zet een tafelventilator aan en richt de luchtstroom naar binnen, speel je spel en wacht af..... Succes[/quote:198ada92f2] zeker met deze zomerse dagen[/quote:198ada92f2] Ik had al last van vastlopende spellen inderdaad (nog met 128 sdram) toen heb ik ook mijn kast open gezet en ging alles perfect , maar waarom zou mijn computer nu weer vastlopen met 256 geheugen??????? word er dan opeens 2x zoveel warmte geproduceert??. mijn kaarten zijn allebei 133 mhz
Link naar reactie
Het kan heel goed de hitte zijn (al heb ik er nooit last van op mijn ontzettend hete zolderkamer), maar volgens mij is het veel waarschijnlijker dat die geheugenstroken niet compatibel zijn. Officieel is iedere SDRAM gelijk aan de andere, maar ervaring leert dat verschillende merken of verschillende grootten nog wel eens tot problemen leiden. Ik had 128 MB - daar heb ik 256 MB bijgeplaatst. Moest kunnen, volgens de documentatie van m'n moederbord. Maar ik kreeg net als jij vreemde vastlopers. Toen heb ik m'n oude 128 MB er uit geknikkerd, en nu loopt-ie weer als een zonnetje. Overigens onder 98 SE, want ik heb nog geen overtuigende reden kunnen ontdekken om over te stappen op iets 'hogers'. Vriendje van me, zelfde verhaal: z'n oude geheugen aangevuld met twee stroken van exact dezelfde grootte, maar mooi niet werken dus. Ingeruild voor twee stroken van een ander merk, en dat werkte wel. Misschien zou je dat dus kunnen proberen; de situatie uitleggen in de winkel en dat nieuwe geheugen inruilen voor een ander merk...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...