Ga naar inhoud

Lang MPG bestand branden


Aanbevolen berichten

Ik wil Nero (5.>>>) gebruiken om een mpg bestand van ruim 833 Mb en met een lengte van 83 minuten op een 800 Mb CD te schrijven maar daarvan zegt nero dat de CD te klein is. Is in dit geval de 833 Mb de factor die bepaalt dat het niet kan want bij mijn weten gaat er op een 800 Mb CD 90 minuten. Is overburning een optie en als dat niet mogelijk is met welk programma is het dan mogelijk om het bestand zodanig in 2 delen te hakken zodat het daarna nog afspeelbaar is.
Link naar reactie
[quote:c419e1d968="wilgen"]Ik wil Nero (5.>>>) gebruiken om een mpg bestand van ruim 833 Mb en met een lengte van 83 minuten op een 800 Mb CD te schrijven maar daarvan zegt nero dat de CD te klein is. Is in dit geval de 833 Mb de factor die bepaalt dat het niet kan want bij mijn weten gaat er op een 800 Mb CD 90 minuten. Is overburning een optie en als dat niet mogelijk is met welk programma is het dan mogelijk om het bestand zodanig in 2 delen te hakken zodat het daarna nog afspeelbaar is.[/quote:c419e1d968] Standaard staat Nero ingesteld op 650 of 700 Mb cd's, misschien ligt het daar aan. Als je op het bestand klikt met de rechtermuisknop en dan kiest voor Eigenschappen/Properties hoeveel Mb's staan daar dan (het aantal Mb's tussen de haakjes is wat je eigenlijk brand).
Link naar reactie
Je moet naast het aanzetten van de overburn functie ook opgeven hoever Nero mag overburnen. DE "Rode Markering" moet dus naar 90 minuten of hoger gezet worden. Anders blijft Nero blaten dat er te weinig ruimte op de CD beschikbaar is. Vanaf versie 5.5.X.X zit er bij Nero de Toolkit met daarin CDSpeed. Daarmee kun je testen tot hoever je kunt branden; Extra> ovberburning test. Nee, dit kost je geen CD, er wordt slechts gesimuleerd!
Link naar reactie
MPG= mpeg1/vcd? Als het een Videocd bestand betreft dan moet je de cd als vcd branden, in dat geval geldt de speeltijd voor het bepalen of ie er op past of niet. Op een 80 min cd past dan dus 80 minuten vcd (of audio) en op een 90 min zou 90 minuten vcd moeten passen. Je komt dan kwa bestands grootte veel groter uit dan er op de cd zou passen als je hem als data cd brand maar een vcd is geen data cd maar een audio cd.... Dus : overburn aan in nero en branden in DAO modus als vcd en dan zou het moeten passen....
Link naar reactie
Als je de overburn functie in Nero aanzet (en brand in DAO!!) dan kan je zover branden als dat het bestand groot is, letterlijk dus totdat de rand van de cd bereikt is en dan gaat ie nog zelfs verder. Uiteraard zal bij te kort cd capaciteit het laatste stuk data er niet op staan en theoretisch is er de mogelijkheid dat je brander stuk gaat aangezien er geen reflectie oppervlak is voor de laser, ik heb echter nog niet van iemand gehoord dat zijn brander stuk is gegaan daardoor. Verder zal bij het overburnen van een 70 minuten cd er vermoedelijk er 80 minuten op gaan, en mischien zelfs nog wel meer.... Dat laatste is te testen met de overburn test functie in Nero Speed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...