Ga naar inhoud

Burnproof: wel of niet?


Aanbevolen berichten

Hoe zie ik dat evt burnproof van mijn brander ingrijpt? ik heb een Liteon 16102B en Nero 5.5.9.nogwat. Reden: ik zie in Nerospeed dat de extractie snelheid 2 of 3 enorme dippen heeft in de curve waarna de snelheid weer terugkomt. Mijn vermoeden is dat dit wordt veroorzaakt tijdens het branden door de burnproof..... Het resultaat laat zich raden: tijdens het afspelen van divx,vcd zitten er 2 of 3 plekken op de cd waar de video weergave hapert. Afspelen en testen die ik trouwens in een plextor scsi 32x De cd's zijn data cd's (divx,vcd,svcd) die tot de rand toe vol staan met 1 groot blok continu data(video) en verschillende merken, sony-650,Philips-cdr80,platinum-90 min. Ik heb in Nero een vinkje gezet bij " show bufferunderrun protection counter at the end of the burnproces" maar heb deze counter nog nooit gezien.......
Link naar reactie
Waarschijnlijk heeft de buffer underrun protectie niet hoeven ingrijpen. De counter blijft dan logischerwijze op nul staan. Je probleem zou dan een andere reden moeten hebben... Die dippen zitten toch niet toevallig op de punten waar jouw writer tijdens het branden overschakelt naar een hogere snelheidstrap? Misschien zou je eens een CDR op lagere snelheid kunnen branden en kijken op die dippen er dan nog steeds inzitten....
Link naar reactie
Ik heb een Plextor 24/10/40A op een Duron 950 systeem en na het schrijven van een CD krijg ik altijd de melding dat BurnProof een aantal keren in werking is getreden. Het maakt daarbij niet uit of ik data of audio cd's maak en ik heb er nog geen problemen mee ondervonden. De cd's die ik geschreven heb werken perfect, zowel in de stereo in de huiskamer als in de draagbare apparatuur die ik gebruik. Mijn schrijver is uitgerust met PowerRec2 en past tijdens het schrijven de snelheid aan tot het maximum bereikt is. Het kan zijn dat daardoor de BP optie ook in werking treed omdat de buffer (zichtbaar als een balkje) dan 'leegloopt'.
Link naar reactie
[quote:51470433a9="rwilligen"]Als tegemoetkoming brand al al mijn cd's op 12x ipv 16x. Ik zal eens nog langzamer proberen, eens kijken wat dat scheelt.... Heeft iemand ooit wel eens die burnproof melding gezien?[/quote:51470433a9] Sure... bij de Aopen op de zaak... "Buffer Underrun was avoided xx times..."
Link naar reactie
[quote:03a653f92e="rwilligen"] Reden: ik zie in Nerospeed dat de extractie snelheid 2 of 3 enorme dippen heeft in de curve waarna de snelheid weer terugkomt. Mijn vermoeden is dat dit wordt veroorzaakt tijdens het branden door de burnproof..... [/quote:03a653f92e] Nee, de pieken die je ziet zijn afkomstig van het Zone-CLV principe. Dankzij dit principe behaalt jouw brander de snelheid die de fabrikant opgeeft. Om de rotatiesnelheid een beetje beperkt te houden, heeft men voor deze techniek gekozen. Het idee is dat het brandproces tijdelijk wordt stopgezet om naar een hogere rotatiesnelheid (die is namelijk langzaam afgenomen) en daarmee hogere brandsnelheid, over te schakelen. Als je dit zou doen met een brander zonder BURN-proof (dus het branden even stoppen), dan zou je CD mislukt zijn. Hoe dan ook: op de punten die Nero CD Speed aangeeft, dat de snelheid terugvalt (zoals jij het omschrijft), wordt BURN-proof ingeschakeld. Het gevolg daarvan is dat er een zeer kleine gap ontstaat. Als het goed is moet je dat echter niet op de CD kunnen zien, en eigenlijk ook niet moeten merken in een normale doorsnee CDROM-speler. Een zeer oude speler zou er gevoelig voor kunnen zijn.
Link naar reactie
Warning: Can't create a new thread (errno 11). If you are not out of available memory, you can consult the manual for a possible OS-dependent bug in /usr/local/www/data/hardwareinfo.net/scripts/mysql.php on line 18 Fatal error: Cannot redeclare custom_logo() (previously declared in /usr/local/www/data/hardwareinfo.net/include/header.php:4) in /usr/local/www/data/hardwareinfo.net/include/header.php on line 2 oorzaak+gevolg? ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...