Ga naar inhoud

Computer/brander en snelheid


Aanbevolen berichten

Aan Bosje: Audio-Video?? Dat heeft totaal niets met een harddisk te maken. Ik weet niet hoe jaar daar bij komt hoor. Misschien ben je in de war met CAV (Constant Angular Velocity), één van de mogelijke snelheidsregelingen van een cdrom-brander. Je computer zou de snelheid aan moeten kunnen. Zelf heb ik een Celeron 300A@374 met 256 MB geheugen en ik kan met 32-voudige snelheid branden zonder dat burnproof hoeft in te grijpen. Bovendien kan een snelle brander ook op langzamere snelheden branden. Mijn lite-on 32x brander kan ik instellen op 8, 12, 16, 20, 24 en 32 speed. Bovendien zijn alle moderne branders uitgerust met burnproof of iets soortgelijks, dat ervoor zorgt dat de brander later toch op het juiste punt door kan gaan als de data even niet snel genoeg aangevoerd wordt. Hiermee voorkom je dus buffer underruns. Je moet je computer wel goed configureren natuurlijk. Zo is het aan te bevelen om DMA (direct memory access) aan te zetten bij zowel je harddisk als cd-brander. Verder kun je het het beste je cdrom-speler als slave op je primaire IDE-kanaal aansluiten en je brander als master op het secundaire IDE-kanaal. Als je een nieuwe brander gaat kopen raad ik je een lite-on aan. Deze branders zijn goedkoop en snel. Ze zijn in staat om de meeste kopieerbeveiligingen te kunnen lezen en hebben een hoge DAE (digitale audio extractie) snelheid.
Link naar reactie
AV (audio/video) HD's bestaan wel degelijk, dit zijn HD's die niet hercalibreren. Dwz tijdens de werking gaan ze niet terug naar hun mechanisch startpunt, meestal het centrum van de HD. Dit had vroeger als voordeel dat er een continue datastroom was. Met de huidige snelheid en datadichtheid op HD's maakt dit voor videobewerking nog weinig verschil uit, alleen voor HDTV waar de gegevensstroom veel hoger is, is dit nog belangrijk. Eddy :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...