Ga naar inhoud

Computer langzaam


Aanbevolen berichten

Ik zit met een klein probleempje,ik heb net een tweedehands computer gekocht van ong 1,5/2 jaar oud met windows ME.Het gaat om een Siemens Scaleo met 700mhz en 128 mb geheugen. Alleen hij is zo allemachtig traag,vooral met meerdere internetwindows of meerdere programma's tegelijk. Ik zit nl meestal te internetten met bv MSN MEssenger,Zonealarm Winamp en enkele internet windows aan. MEt mijn vorige computer met Windows 98 had ik dit probleem niet,en aan de verbinding ligt het ook niet(ADSL).Weet iemand waar het aan kan liggen en wat ik eraan kan doen> bij voorbaat dank
Link naar reactie
[quote=""G""]Ik zit met een klein probleempje,ik heb net een tweedehands computer gekocht van ong 1,5/2 jaar oud met windows ME.Het gaat om een Siemens Scaleo met 700mhz en 128 mb geheugen. Alleen hij is zo allemachtig traag,vooral met meerdere internetwindows of meerdere programma's tegelijk. Ik zit nl meestal te internetten met bv MSN MEssenger,Zonealarm Winamp en enkele internet windows aan. MEt mijn vorige computer met Windows 98 had ik dit probleem niet,en aan de verbinding ligt het ook niet(ADSL).Weet iemand waar het aan kan liggen en wat ik eraan kan doen> bij voorbaat dank[/quote] mischien heeft de vorige gebruiker programma`s in het ram geheugen gezet :)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Je zou ook nog kunnen kijken wat er allemaal draait wanneer je computer trager wordt. Een keer schijfcontrole + defragmenteren. Verder virusscan draaien. En anders. Ik zou ook voor de format C: gaan en dan alleen instaleren wat je ook daadwerkelijk gebruikt. Vervolgens wanneer de volledig installatie klaar is een keer defragmenteren en een ghost maken.
Link naar reactie
[quote:be53cb4f2a="E gozeling"][quote:be53cb4f2a="MobFigure"]Ik moet eerlijk zeggen ik vind 128 mb nou niet echt snel ook hoor :oops:[/quote:be53cb4f2a] 128 mb is geen snelheid, maar een hoeveelheid.[/quote:be53cb4f2a] Ja dat begrijp ik maar de snelheid is afhankelijk van de hoeveelheid misschien een beetje verkeerd geformuleerd. :P
Link naar reactie
[quote:dc1a038e1a="E gozeling"]Afhankelijk van de hoeveelheid? Eerder van het type (ddr, sdr) Maar bij meer of minder geheugen zijn idd prestatie verschillen te merken.[/quote:dc1a038e1a] Hmm, 128 MB en WIn98, nou echt traag wordt een computer daar niet van. Ga maar eerst terug naar 32MB, dan ga je toch echt wel wat verschil merken. Waarschijnlijk is de harde schijf van slag. De schijf staat in 32 bit mode? Te zien met opdracht Systeem (tab Prestaties) die te vinden is op het Configuratiescherm. En inderdaad, ik zou eerst maar eens de boel opnieuw formatteren en installeren. Als de boel langzaam blijft dou ook de harde schijf van slag kunnen zijn.
Link naar reactie
Ik bedenk me net dat een computer ook traag wordt als het geheugen bijna op is. Dit kan bijvoorbeeld komen door een geheugen lek in één van de gebruikte programma's. Ga na hoeveel vrij geheugen je hebt. In dat geval verwacht ik heel veel schijf activiteit omdat Windows dan continu staat te swappen. Controleer dus ook of er voldoens vrije schijfruimte is en ga na of het wisselbestand voldoende groot is (>= 256MB). Op die waarde zal ik wel veel reacties krijgen ... :roll:
Link naar reactie
Een memory-leak kan idd de oorzaak zijn MAAR..... Deze persoon gebruikt ME. Mensen, Windows ME introduceerde de SystemRestore-mogelijkheid. Een "geweldige feature" voor computerleken maar ohohoh.... na verloop werd dat ding zo traagggg !!! Tips: 1. SystemRestore uitzetten. Vind een andere backupmogelijkheid (Ghost?) 2. in System.ini (386Enh-section): ConservativeSwapfileUsage=1 3. in System.ini (386Enh-section): 32bitAccess=ON 4. in System.ini (386Enh-section): LocalLoadHigh=1 6. in System.ini (386Enh-section):DMABufferSize=64 7. Edit Msdos.sys (hidden, systemfile) en voeg toe: Bootdelay=0 8. Edit MSdos.sys (hidden, systemfile) en voeg toe: Dblspace=0 9. Edit MSdos.sys (hidden, systemfile) en voeg toe: Drvspace=0 Dan nog delete je van je disk : _RESTORE. Daar zitten al je files in die systemrestore voor je aanmaakt (kan groot worden en dus traag). Daarna kan je nog in google opzoeken: SystemRestore remover pro en dat pakketje gebruiken om wat dingen uit te schakelen. Dan draait je WindowsME weer als een zonnetje (eigen risico)... Suc6 en groet, Aswin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...