Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een laptop, bij ons in de PC shop hebben ze het merk [b:a63e2610cb]Promedion 5600 P4 2,0 40GB 512MB DVD CDRW WiFi [/b:a63e2610cb]met de de volgende configuratie nou is mijn vraag is het wat of is dit merk niet aan te bevelen??? En dat alles voor ongeveer 2300 Euro Intel Pentium4 processor 2,0Ghz FSB 400Mhz 512Kb Intel 845MP chipset 15" TFT scherm UXGA 1400X1050 Bay1: 1.44FDD verwisselbaar met optionele DVD-CDRW of 2e batterij CDRW + Gratis WiFi Wireless LAN of Epson Printer C42 !!! Bay2: DVD-ROM 512MB PC2100 DDR RAM, Max. 1GB 40Gb harddisk ATI M7-P 128-bit 64Mb DDR 2D/3D graphics accelerator Fast Infrared -1x Parallel poort 4x USB connector -1x PS/2 poort voor muis of keyboard Monitor en SVHS uitgang Interne 56k fax/modem - Interne IEEE 1394 Firewire Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter 1x PCMCIA Type II ZV Port & Cardbus ondersteuning AC-DC adapter 110-220V Smart Li-ION batterij 59W removable 3D surround sound met wavetable SPDIF Digitale uitgang (5.1 channel) Audio DJ Buttons: Notebook te gebruiken als standalone CD-speler Touchpad - Luxe draagtas 1 jaar carry-in garantie Afmetingen: 329mm (B) x 290mm (D) x 44mm (H) Gewicht: 3,2Kg zonder batterij
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Volgens mij zijn er wel een aantal "grote" merken bijv Dell, Toshiba, Compaq. Dan heb je nog een aantal andere merken en ik denk dat je daar ook promedion bij mag rekenen. Ik wil niet zeggen dat de laptops van hun niet goed zouden zijn, maar voor het zelfde geld heb je volgens mij ook een A-merk laptop. Dan ben je zeker van je garantie en ook voor eventuele levertijden voor onderdelen, als je die uberhaupt al kan krijgen ;-) Mijn mening/advies is dus: Al is het iets duurder je hebt er soms veel meer aan.
Link naar reactie
Tsja, blijft lastig. Ik ben niet van plan om m'n toekomstige notebook aan te blijven vullen met nieuwere componenten en ik heb moeite een voorstelling te maken bij een minder prettig werkende promedion tegenover een (veel soepeler werkend) A-merk. Service daarentegen: ik ken alleen de reputatie van de A-merken: die is goed, maar is die van (bv) promedion zoveel minder?
Link naar reactie
Ik ben het wel eens met het feit dat A-merken een meer solide reputatie hebben, maar wanneer je de onderdelen van de B-merken bekijkt, blijkt heel vaak dat er componenten van de A-merken in worden verwerkt. Dus om te beginnen zou ik een inventarisatie maken van de 'grote' namen (Toshiba HD, etc.) componenten in een B-merk, maar mocht dit niet tot een geruststellende gedachte leiden, dan zou ik inderdaad kiezen voor een A-merk. Hoewel ....... de verkrijgbaarheid van onderdelen van een A-merk is ook niet altijd gegarandeerd na een aantal jaren. Succes met je keuze, Robert
Link naar reactie
Het lijkt mij ook beter een A-merk te kopen. Ik zie dat je op die laptop maar 1 jaar garantie hebt. Ikzelf heb een Toshiba, met 3 jaar garantie. Ik weet niet hoe het bij de andere A-merken (en B-merken) zit, maar ik vermoed dat je bij een A-merk toch een langere garantieperiode zal hebben. Mijn ervaring op dit vlak leert mij dat sommige onderdelen na een jaar of twee de geest geven, zeker als je het toestel vaak vervoerd. Vooral harde schijven zijn hier gevoelig voor. Dus als je maar een garantie van 1 jaar hebt zal je voor deze (eventuele) kosten zelf moeten opdraaien. Tevens denk ik dat je het voor de prijs ook niet moet laten, voor 2300 euro heb je volgens mij ook een vergelijkbaar toestel van een A-merk. In ieder geval veel suc6 met je keuze
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 4 maanden later...
Hallo Allemaal, Sedert enige dagen de trotse bezitter van zo een promedion. Een paar opmerkingen; Hij is iets groter dan de meeste vergelijkbare laptops, maar de koeling is zo ontworpen (2 ventilatoren voor de cpu, 1 voor de videokaart) dat je bovenbenen koel blijven. Slechts de linkerachterkant wordt behoorlijk heet bij de uitblaasopening. Hij heeft, met de extra meegeleverde batterij 2 uur spanning. Dat is niet lang, maar de meeste laptops die ik kan doen niet veel langer. Als je de BIOS fijn afstemd is er meer uit te halen. Het kunststof rond het PCMCIA slotje is iets te krap. Als je een WLAN kaartje aldaar plaatst, let op de stickers. Deze worden warm en kunnen loslaten (is mij al gebeurd). Er zit een snelle Harde schijf in (5400rpm). De zeer goede ATI 9000 Radeon mobile levert op een 1450X1200 zelfs een zeer goed leesbaar beeld op. Er is een module ingebouwd die er voor zorgt dat je cd speler los kunt gebruiken om muziek af te spelen zonder de laptop aan te zetten. Het geluid is ronduit goed te noemen. De ronde vorm aan de voorzijde voelt prettig aan en is een goede plek om de handpalmen op te laten rusten. Dit is zover een opsomming van de promedion. Ik geef hem een 8.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...