Ga naar inhoud

Welk merk hardeschijf


Aanbevolen berichten

Op dit moment is Western Digital het merk met de beste en snelste HDD's en dan met namen voor 40GB de WD400BB of WD400JB (JB heeft 8MB buffer) en voor 80Gb de WD800BB of WD800JB. Op papier zou je zeggen dat de JB serie sneller moet zijn, maar in de praktijk bleek dat de BB versie telkens een fractie sneller is. (deze conclusie komt ook maar uit een test, en dat kan natuurlijk per systeem verschillen) Ik zelf gebruik de WD800JB en ik vind het een TOP schijf, zeker een aanrader!!! TIP: Koop de laatste Computer Totaal (nummer 12, December)
Link naar reactie
[quote:602400a577="Black Shadow"]Naar mijn mening zijn de Maxtor's de beste. Zeer goede kwaliteit die dingen. Alleen zijn deze wat duurder dan IBM, WD en Seagate :([/quote:602400a577] waar koop jij je hdd's? ten eerste scheeld het bijna nix misschien een paar euro'tjes en ten tweede mog het wat schelen zijn vaak de WD's en IBM's duurder. trouwens heb ze er hier bijde in zitten en vind die WD tog echt sneller (en stiller) en dus beter, maar das puur me eigen mening/ervaring.
Link naar reactie
[quote:2797d4cf4b="Eddy van Wuyckhuyse"]Voor de betrouwbaarheid moet je bij Seagate zijn. In mijn ogen is dat het allerbelangrijkste aan een schijf. De snelheidsverschillen tussen de diverse modellen en merken zijn toch vrij minimaal.[/quote:2797d4cf4b] Qua betrouwbaarheid scoort Seagate niet zo best, op drie jaar tijd, twee overleden + deze schijven worden ook gebruikt door een bepaald merk bewakingssyteem, en kennen ook hier een hoog uitvalpercentage. Tweede punt is het geluid, Seagate is bij mijn weten de enige HD die meer lawaai maakt dan de fans in een PC. Eddy
Link naar reactie
[quote:3501a0df66="Eddy X"] Qua betrouwbaarheid scoort Seagate niet zo best, op drie jaar tijd, twee overleden + deze schijven worden ook gebruikt door een bepaald merk bewakingssyteem, en kennen ook hier een hoog uitvalpercentage. Tweede punt is het geluid, Seagate is bij mijn weten de enige HD die meer lawaai maakt dan de fans in een PC. Eddy[/quote:3501a0df66] Bij jouw kunnen er dan wel 2 kapot gaan maar dat zegt lang niet alles. Het gaat om returncijfers bij groothandels e.d. En bij mij is in er 9 jaar nog niet een kapot gegaan (ca. 12 st.) Ook bij de buyers guide op Tweaker.net worden tegenwoordig zelfs seagates aanbevolen. Lawaai ???????? De Barracuda IV nog niet beluisterd ? -> mag bij mij komen luisteren :wink: Toen de IV werd geintroduceerd was het de stilste op de markt. De Barracuda V gaat het nog iets verbeteren. Dit heb je ook gewoon kunnen lezen in diverse reviews. Meestal was in die reviews de conclusie dat de schijf niet de snelste maar wel de stilste was.
Link naar reactie
Op tweakers.net stond laatst een hele link naar een test van verschillende HD's Round Up van 27 HD's http://www.tweakers.net/nieuws/24556/?highlight=Harde+schijf Vooral leuk omdat ze een betrwoubaarheidsindex hebben. [color=darkred:8dfe427c95]Het Franse Hardware.fr heeft een vergelijkingstest gehouden tussen 27 verschillende 7200rpm harddisks van de merken IBM, Maxtor, Seagate en Western Digital. Omdat Hardware.fr gesponsord wordt door een van de grootste internetshops van Frankrijk, LDLC, kunnen ze, behalve cijfertjes over hoe snel de schijven zijn, ook cijfers geven over de betrouwbaarheid. Ten opzichte van de betrouwbaarheidsindex die Hardware.fr in mei publiceerde is er weinig veranderd:[/color:8dfe427c95] Seagate dus 1. en WD 4, zelfs slechter dan IBM. [color=darkblue:8dfe427c95]Uit de benchmark blijkt dat IBM met de nieuwe 180GXP serie een nieuwe winnaar in huis heeft. De 180GXP weet maar liefst vier van de vijf benchmarks te winnen[/color:8dfe427c95]
Link naar reactie
Kan in princiepe NIEMAND een goede raad over geven. Testen? Hangt erven af wie de testen doet en wie ze sponsord. Seagate? Vooe mij persoonlijk nooit een goede en betrouwbare HD gehad. Iedere schijf die bij mij vroegtijdig crashte was een Seagate. Klopt, waar is Quantum gebleven....... Momenteel werk ik nog uitsluitend met MAXTOR, en heb de laatste 2 jaar geen probs ermee. 3 PC's draaien hier 16 uur per dag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...