Ga naar inhoud

HP Scanjet 2100c


Aanbevolen berichten

Ik weet wel redelijk wat van computers, maar deze scanner krijg ik niet aan de praat. (ik heb win XP pro) de HP scanjet is gericht op W98 en ME, de bijgeleverde CD werkt dan ook helemaal niet onder XP. Ik heb derhalve de 1.11 driver van www.hp.com gedownload. Ik heb alle software geinstalled en daarna de hardware aangesloten, helemaal niets. In het Bios staat USB legacy enabled, en in een pci submenu van het bios heb ik ook de usb op enabled gezet. Toch komt er helemaal niets uit de scanner. Het scanprogramma blijft doodsimpel zeggen "no scanner found" HEEL FRUSTREREND!!! Heeft er nog iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Onder "device manager" zie ik nog steeds geen scanner staan,. Ik zie wel onder Universal Serial buscontrollers 2 x USB root hub staan met allebei uitroeptekens erachter en 2 x VIA Rev 5 or later USB universal Host controller (deze zonder uitroeptekens). Please help me?!
Link naar reactie
En die scanner krijg je ook nooit aan de praat zolang er uitroeptekens bij de USB controllers staan. Je zult er dus voor moeten zorgen dat de drivers goed werken, of andere drivers installeren. Probeer eerst eens in Veilige Modus te kijken of er in Apparaatbeheer iets abnormaals te vinden is. En verwijder daar de USB Controllers. Windows zou ze na een herstart wel weer moeten vinden. Mogelijk dat ze dan wel goed werken. Maar het kan tenslotte natuurlijk ook een hardware probleem zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...