Ga naar inhoud

Welke CD-R beste voor audio-cd ?


Aanbevolen berichten

Weet iemand toevallig een echter review van die Hi-space te staan? Dus met error rates, UV tests, enz? Want kreten als "Beste audio CDR" en "100 jaar houdbaar" kan natuurlijk iedereen roepen. Dit terwijl iedereen weet dat op elke CDR de errors na korte tijd al gaan toenemen en velen reeds na enkele jaren onbruikbaar zijn. Daar komt bij dat Hi-space net een hoer is met CDRs van Matsushita, MPO, CDA, Ritek en waarschijnlijk nog anderen...
Link naar reactie
hier vind je gedetailleerde info en reviews over cd-r's: http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_utils_1.shtml#BlindWrite%20Suite zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar tdk ultra reflex, tegenwoordig alleen nog 700 mb, en ik heb er absoluut niets op aan te merken: geen fouten, geen hiks bij afspelen in auto/op hifi, geen neiging tot beschadigen of knappen.
Link naar reactie
Wat een gedoe allemaal. Ik gebruik de allergoedkoopste Lifetecs van de Aldi; nog nooit ook maar één misgebrand, geen enkele klacht te bekennen. Over de levensduur van cd's heb ik nog nooit een echt zinnige test gelezen - als ik het goed begrijp is de kristallijne structuur van de 'die' gevoelig voor licht en warmte. Zorg dus dat je ze in hun doosje bewaart, bij voorkeur in een afgesloten kast, en dan zit je voorlopig gebeiteld...
Link naar reactie
mystery : je moet gewoon cdr's proberen. 8) Je moet het ook icm je brander zien. Sommige branders lusten soms een bepaal type cdr gewoon niet. Stel je volgt een advies op van een review, koop je een een voorraad, en je brander lust ze niet Philips CD-r zijn normaliter gewoon goed, dat is al 5-6 jaar zo. doen het eigenlijk in elke brander dacht ik zo. Dat merk heb altijd beginnede bakkers aangeraden.
Link naar reactie
Hi-Space is inderdaad van MPO en die komen ALLEEN uit de MPO fabriek. Ik heb er een paar gekocht van http://shop.cdfreaks.com en ze bevallen mij zeer goed voor audio. Ik brand er meestal CDs op die ik weggeef, want ze zien er ook nog eens zeer mooi uit ! En misschien merk je het verschil de eerste maanden niet met goedkopere versies, maar na een paar maanden zul je het wel merken, de levendduur en kwaliteit van de Hi-Space CDs zijn veeeeeel beter !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...