Ga naar inhoud

geef locatie MS-DOS-PROMPT op, bijv: 'c:/windows/command.ex'


Aanbevolen berichten

Ik heb een tweedehands hardeschijfje en mijn tweede computer gepropt, ik weet niet wat er op stond, maar ik heb hem geformatteerd in dos. als ik de schijf nu als master zet, en ik start de computer op krijg ik te zien: ongeldige systeemdiskette, druk op toets bla bla bla....... maar als ik dan de windows 98 opstartdiskette in prop komt het volgende bericht om mijn scherm te staan: A/ geef locatgie MS-DOS-PROMPT op, bijvoorbeeld: 'c:/windows/command' A/ dit bericht is mij volledig onduidelijk, en ik heb geen idee hoe ik windows hier op krijg iemand suggesties?
Link naar reactie
Je hebt de harde schijf waarschijnlijk niet bootable gemaakt. http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/winfiles/boot500.exe als je deze eens download. Dit is een bootdisk voor msdos 5.0 (ook te vinden via www.bootdisk.com als je mijn exe niet vertouwd). Wanneer je dan via die diskette bent opgestart eens sys c: zeggen. Nu wordt de harde schijf bootable gemaakt.
Link naar reactie
Ik zit eerder te denken aan de mogelijkheid dat je bootdisk niet goed meer is. Je harde schijf heeft immers helemaal niets te maken met het booten vanaf diskette. Als dat niet goed gaat, dan ligt dat aan de diskette. Download eventueel een nieuwe vanaf www.bootdisk.com en probeer het nog een keer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...