Ga naar inhoud

HD instaleren geeft problemen.


Aanbevolen berichten

In mijn Compaq 7591 wil ik een 2e hd bij zetten wat op dit moment problemen geeft.In het verleden heb ik er `n 3gb ingezet liep goed, `n 6 gb gaf LBA problemen aan nu deze 8gb draait niet hoe ik de jumpers ook zet alles heb ik uitgeprobeerd, nu heb ik mijn 10gb als master en de 8gb als slave dan draait ie gewoon niet, wel detecteert ie hem in de bios verder weet ik het niet meer in de Bios ook niet. Het liefste zet ik op de nieuwe schijf XP en op de oude 98, maar zo zet ik niets. Weet iemand raad?
Link naar reactie
OK ff duidelijk stellen: Je hebt er nu een 10 GB hd inzitten en werkt goed op primairy master. Je wilt er nog een tweede hd bijzetten op primairy slave? Je hebt de keuze uit: 1) 3 GB hd werkt wel. 2) 6 GB hd werkt niet. 3) 8 GB hd werkt niet. Stappenplan: 1) Probeer eerst elke hd eens apart. Werkt hd dan nog niet, niet meer gebruiken in die pc. 2) De nog werkende hd's als primairy slave instellen en aansluiten. Komen ze door de bios check-up ff kijken of ze in windows volledig gezien worden. 3) Alles wat nu nog niet werkt als secundairy master instellen en aansluiten. Komen ze door de bios check-up ff kijken of ze in windows volledig gezien worden. De hd die er nu inzit kun je zonder problemen los maken, want de data blijft gewoon bewaard en werken als je de hd weer aansluit als primairy master. Eventuele cd-rom of andere apparaten IDE loskoppelen (uiteraard niet je fd). Post maar tot hoe ver het goed gaat.
Link naar reactie
[quote:9a56fed982="johny"]Als secundaire master instaleren? Kun je mij vertellen hoe? alvastbedankt[/quote:9a56fed982] De hd instellen op de master positie (MA). Dan zitten er op je mobo als het goed is twee IDE connectoren een daarvan is de primairy (waar je hd nu aanhangt (je c:\ drive)) en de andere is de secundairy. Pak een IDE kabel zorg dat je pin 1 ook aansluit op pin 1 van je kabel (meestal rode lijntje. Sluit je hd aan op de laatste connector (Master connector van de IDE kabel als het goed is, middelste is volgens mij de Slave). Dan is de hd aangesloten als secundairy master. Als het dan nog niet lukt probeer de kabel dan eens om te draaien, want dan zou het kunnen dat de pin 1 niet overal goed zit. Is het trouwens wel gelukt om alle hd's apart aan te sluiten op de primairy master?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...