Ga naar inhoud

digitale camcorder


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een SONY camera type dcr-pc110e en volgens de gebr.aanw. zou ik ook beelden kunnen opnemen van tv of video. Ik moet dan in het menu van mijn camera dit en dat doen en dan zou ik in mijn lcd scherm beeld moeten krijgen maar dat krijg ik dus niet en ik kan dus ook geen beelden opnemen.(dit gaat via een audio aansluitsnoer 1 stekkertje in camera en 3 tullepjes in video of tv mijn camera heeft een dv in en een dv out tenminste dat staat op mijn camera). De vraag is doe ik iets verkeert en kan iemand mij adviseren over wat ik moet doen B.V.D.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb zelf een Sony DCR-PC9, en ik kan wel van de video opnemen. Zodra ik het stekkertje in de camera steek, en de aan/uitknop op VCR (1 tikje omhoog dus), dan krijg ik gelijk beeld en geluid op m'n camera. Als je hem niet op VCR zet, krijg je geen beeld. Zo werkt het op mijn camera: - Ik doe het stekkertje in de middelste (gele) plug op de camera. Andere kant de stekkertjes in de videorecorder/TV. - Zet het aan/uit schakelaartje omhoog op VCR. - Druk dan op het schermpje (De PC9 heeft een touchscreen) op FN -> Page 3 -> Rec.ctrl en dan op Start Record. Mocht dit niet het probleem zijn....beschrijf dan eens wat er in de handleiding staat. Hopelijk komen we er dan achter wat er mis is.
Link naar reactie
Hallo Henny volgens de gebr.aanw moet ik in mijn menu naar het onderdeel ETC en daar moet ik display selecteren en dan LCD vervolgens moet ik de REC knop en het knopje ernaast tegelijk indrukken en dan meteen op pauze en ik had het knopje op mijn camera natuurlijk op VCR staan en dan zou ik beeld moeten krijgen maar helaas pindakaas. Is er misschien een ander speciaal stekkertje voor dan ik er standaard bij gekregen heb....?
Link naar reactie
Kan ik me niet voorstellen. Ik gebruik ook het door jou genoemde kabeltje met het ene plugje aan de ene kant, en de 3 tulp plugjes aan de andere kant. Ik heb zelf een paar dagen zitten hannessen om de camera zowel op het video-in kabeltje aan te sluiten als (gelijktijdig dus) op de Firewire. Op deze manier kan ik dus van TV of Video rechstreeks via de FireWire capturen zonder massa's bandjes en de koppen van m'n camera vroegtijdig te verslijten. Zodra ik de firewire erin deed, viel m'n beeld en geluid weg. Bleek dat er een instelling in het menu verkeerd stond. In de handleiding stond het onder "Signaalconversie" maarja, ik wist niet dat dat zo genoemd werd, dus kon ik het niet vinden :) Na alle menutjes doorlopen te hebben kwam ik hem vanzelf tegen. Sindsdien capture ik heel wat af via m'n cameratje :):) Als je er echt helemaal niet uit komt, kun je nisschien eens langs de winkel gaan en dat je ze dan laat zien wat moet gebeuren en wat dus niet lukt. Misschien is hij gewoon niet in orde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...