Ga naar inhoud

Autoradio in PC ? Kan dat?


Aanbevolen berichten

[quote:fe49ec585a="weert114"]Een autoradio is 13,8 Volt,en ik denk dat je geen al te zware autoradio moet hebben,omdat anders een atx voeding het niet trekt. Kweenie hoeveel Ampere een Atx voeding is,want dat is juist belangrijk voor een autoradio.Denk dat je wel minstens 2A nodig hebt.[/quote:fe49ec585a] Het ampere verhaal vat ik niet helemaal, dacht altijd wel dat er een 5 ampere zekering aan de radio zat. Maar een beetje voeding is toch 350 watt totaal? Ik denk dat ik morgen het bij een oude 386PC ga proberen, ik hou jullie op de hoogte, verder sta ik open voor tips etc. :o
Link naar reactie
Die autoradio zal wel werken in je PC kast, 12V is voldoende. Vraag is echter of je PC wel houd van sterk wisselende belasting op de 12 Volt lijn, immers plotselinge volumeverhoging in muziek heeft een even snelle vraag naar meer stroom als gevolg. Naar mijn weten is een computervoeding hier niet op voorzien; de 12V gaat onder een bepaalde drempelwaarde met een crash van je PC als gevolg. Vooral harde schijven zijn afhankelijk van de 12V lijn. Eventueel wel mogelijk: een bijkomende voeding plaatsen voor die autoradio, mag een AT of ATX zijn, zolang je PC maar gescheiden blijft. Eddy :P
Link naar reactie
[quote:2daacf0c31="DJ-Muffin"]Ik weet niet hoeveel de rest van je systeeem trekt maar daar moet je ook rekening mee houden[/quote:2daacf0c31] overigens welkom DJ-Muffin! Ik ga het eerst op een kale voeding proberen, heb hier behoorlijke voorraad PC onderdelen. Zeg DJ-Muffin, ben jij een Trance liefhebber? :roll:
Link naar reactie
De volgende resultaten zijn bereikt: Eerst PC-Voeding direct op mono AM/FM radio aangesloten. Resultaat : geen problemen Tweede actie: 386PC om de mono AM/FM radio heen gebouwd. maar elke draad gezekerd. Resultaat : geen problemen, alleen de spanningsmeter geeft wel piek belastingen aan bij moederbord, HDD en voeding. Software draaide op DOS 6.22 Win3.11 op een 43 Mb HDD, moederbord was een 386DX40. Derde actie: de mono AM/FM radio vervangen voor een radio/cassette van 4 x 45 watt. Alleen de radio aan zelfde resultaten als de tweede actie, bij volume verhoging slaan de zekeringen door van : Moederbord. Bij indrukken van de cassette sloeg direct de alle zekeringen door. Vierde actie: Bij demontage radio's, starte dankzij de geplaatste zekeringen het systeem normaal op. Vijfde actie: Stereo radio/cassette 4x45 watt op oude (losse)PC voeding (300 watt) leverde geen problemen op ook bij maximale belasting. Zo kan je oude Autoradio's en oude PC-voedingen samen nog gebruiken in een hobby ruimte. Risiko's uiteraard voor je zelf! :roll: [/b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...