Ga naar inhoud

Kwaliteit rounded IDE kabels?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een set rounded IDE kabels te gaan kopen, maar nu las ik op Tweakers een artikel waaruit op te maken viel dat het toch ten koste gaat van de snelheid. Dit had geloof ik iets te maken met meer 'fouten' in de dataoverdracht. Is het in dat opzicht wel verstandig om rounded IDE kabels aan te schaffen? Of moet je deze alleen nemen met het oog op de luchtcirculatie en de evt. mindere prestaties voor lief nemen? Bovendien vond ik bij freezinghardware.nl een aantal kabels die een bronzen en zilveren coating hebben? Wat is het extra nut hiervan boven een gewone rounded kabel?
Link naar reactie
Het lijkt mij persoonlijk sterk dat de kwaliteit van deze kabels slecht zou zijn of dat ze de prestaties dusdanig beinvloeden dat je het ook daadwerkelijk merkt. Rounded kabels hebben alleen nut als je een extreem goede airflow nodig hebt (oc'en) of als je een window in je kast hebt en die kabels dus in het zicht hangen. Daarom ook die leuke gekleurde coatings zoals rood, zwart, blauw, zliver enz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...