Ga naar inhoud

Cd Brand Programma


Aanbevolen berichten

[quote:37e1c70e7e="dr. dennis"] Mijn vraag is wat is het verschil met Roxio Cd creator 5. [/quote:37e1c70e7e] Volgens mij met name de vormgeving en de manier waarop je brandt. De type cd's die je kunt branden (zoals audio, multisessie, dao etc) is bij beide wel gelijk. Waar je wel voor moet uitkijken is dat roxio cd creator 5 je writer wel ondersteund. [quote:37e1c70e7e] Is dit een beter programma? Ik kan namelijk (bijna) geen games kopieren met Nero.[/quote:37e1c70e7e] Dit verschilt per persoon. Ik heb zelf thuis nero bij de brander maar op het werk werk ik met Roxio CD Creator 5. Ik kan met beide programma's goed werken en heb met beide geen problemen. Waar gaat het mis met het kopieren van games? Bij het inlezen? Het kan zijn dat deze beveiligd zijn. Als je een backup wilt maken van je games moet je eens clonecd proberen.
Link naar reactie
het kopieren gaat fout bij het inlezen van de cd. Ik heb hiervoor een andere cd brander gehad en gebruikte daarbij win on cd 3.6 en 3.7 en daar lukte het ook al niet bij. Bestaat er ook geen plug in die de kopieerbeveiliging omzeilt. Hoe maak je trouwens dan een clone cd? Ik gebruik zelf de optie cd kopie binnen nero
Link naar reactie
Games zij over het algemeen beveiligd. Aangezien het wettelijk is toegestaan een veiligheidskopie te maken kan je het proberen, maar dat zal in de meeste gevallen niet met de standaard brandpgms kunnen. Je hebt een Lite-on 32x en die kan op dit moment een exacte kopie maken ook van SD2. Je zal Clonecd bij elaborate bytes kunnen downloaden en proberen. Als het bevalt dan zal je het moeten kopen. Gewoon verder via google info opzoeken : goede sites zijn (als het mag) om je kennis te vergaren zijn cdfreaks.com en als je problemen hebt om te weten welke beveiliging er is gebruikt, kan je dat met het programma clonyxl (via google zoeken) en soortgelijke. Gamecopyworld geeft ook uitlsuitsel. Succes met het maken van een backup, let wel je moet wel het origineel hebben. 8)
Link naar reactie
Voor games moet je inderdaad een progje als CloneCD gebruiken. En juist zéker geen EZCDC van Roxio, want die ondersteunt zelfs geen overburning. Overigens kunnen we de Roxio software binnenkort helemaal afschrijven. Roxio gaat in samenwerking met de muziekindustrie een kopieerbeveiliging in haar software inbouwen, waardoor ze het backuppen van bepaalde muziekcds kunnen verhinderen...
Link naar reactie
[quote:ec31bc3d7c="Rumaro"]Je zou eens naar CD Mate moeten kijken. Is Clone cd en Nero in één.[/quote:ec31bc3d7c] CD Mate werd onlangs nog in C!T genadeloos neergesabeld, dus die zou voor mij zowieso afvallen (al moet je het natuurlijk eerst zelf testen...). Zelf ben ik nog steeds overtuigd van Nero, ECDC vindt ik persoonlijk niks. Clone CD voldoet prioma voor datgene waar het programma voor geschreven is: CD's volledig kopieeren. CDR-Win is handig om wat meer controle te hebben bij het schrijven, maar eminder gebruikersvriendelijk dan Nero. WinOnCD heb ik alleen in versie 3.7 en 3.8 gestest, maar daar vond ik de interface weer niet optimaal.
Link naar reactie
Nou, ik heb dan toch sterk het idee, dat C!T eens ander werk moet gaan zoeken !. :evil: Ik heb cds van 800mb en kon daar ALLEEN met CD Mate de film Spiderman (736 mb) op branden. Nero gaf constant aan dat de cd te weinig ruimte had. Ergens anders in een forum kwam ik tegen dat er op een cd van 800 MB alleen maar 800 mb aan audio kon en dat het voor data bij 703 MB ophield. CD Mate had daar gelukkig geen last van. Dus hou ik het maar bij m'n eigen beoordeling. Laat ieder er van denken wat hij wil, brand ik als ENIGE wel 800 MB data cd's !!. :P :P :P :P :P
Link naar reactie
Voor kopiëren van CD naar CD in zijn geheel gebruik ik CloneCD. Deze cloned 100%, dordat clone-CD een Image file aanmaakt en zodoende copiër beveiligingen gewoon méé kopiëerd. Legaal mag dit, mits je maar één kopie maakt voor eigen gebruik, handig als je meerdere PC's in huis hebt. Ook handig dat je het orgineel opbergt. Handig als je een CD-player hebt in de auto, mocht er een inbraak zijn, dan ben je alleen de kopiëen kwijt. Kijk daar zijn dit soort programma's voor gemaakt. Het grijze gebied is als je een kopietje maakt voor je kennis om een spel of audio CD uit te proberen, je zit dan een beetje in de trail- of Shareware gebied, niet helemaal het zelfde, maar blijft twijfelachtig. Ga je meerdere CD's van 1 CD branden voor derden gebruik en je doet dan zonder toestemming van de licentie houder of software fabrikant zit je gewoon goed fout. Daar kunnen hele discussies over ontstaan...maar je zit wettelijk gewoon fout! Als nu iedereen dit doet....komt er geen nieuwe software meer, wil jij dit op je geweten hebben? Verplaats je zelf in de maker van software. Je steekt veel tijd om iets leuks te maken, en uiteraard om je brood daar mee te verdienen. Dan wordt het spel illegaal verhandeld, en je inkomsten dalen, zou jij dat dan pikken? :roll:
Link naar reactie
[quote:e4dcdf6072="Rumaro"]Nou, ik heb dan toch sterk het idee, dat C!T eens ander werk moet gaan zoeken !. :evil: Ik heb cds van 800mb en kon daar ALLEEN met CD Mate de film Spiderman (736 mb) op branden. Nero gaf constant aan dat de cd te weinig ruimte had. Ergens anders in een forum kwam ik tegen dat er op een cd van 800 MB alleen maar 800 mb aan audio kon en dat het voor data bij 703 MB ophield. CD Mate had daar gelukkig geen last van. Dus hou ik het maar bij m'n eigen beoordeling. Laat ieder er van denken wat hij wil, brand ik als ENIGE wel 800 MB data cd's !!. :P :P :P :P :P[/quote:e4dcdf6072] Prima dat je tevreden bent met CD Mate, maar Nero brand ook gewoon "800MB" CD's. Je moet alleen wel in de preferences "overburning" aanvinken, en opgeven tot hoever je brander mag gaan bij dat overburning. Bv 85 of 90 minuten. Als je overburning aanvinkt, maar het maximum staat vervolgens gewoon op 80 minuten, dan kakeld het programma idd over te weinig ruimte. Als jij "officiele" 800 MB cd's hebt, kun je dus ook met Nero 800 MB erop branden (als je recorder dat ondersteund natuurlijk). Het verhaal van 700MB data/800MB audio heeft alleen betrekking op "officiele" 700MB CD's. Audio wordt in een andere frame grootte geschreven dan data. Bij data raak je een deel ruimte kwijt door de toevoeging van foutcorrectie informatie. Dat staat trouwens ook voor een deel uitgelegd in de uitgenbreide help van Nero, maar dat terzijde. Daarnaast heeft Nero ook een toioltje aan boord (wat ook gratis apart te downloaden is) waarmee je de overburncapaciteit van een cd-r mee kunt bepalen. (CD-Speed)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...