Ga naar inhoud

CD brander wordt af en toe niet gezien


Aanbevolen berichten

Wie heeft ooit het volgende fenomeen gehad: Een pentium 350MHz met windows 95 ziet af en toe de CD brander niet hangen. :cry: Het is een HP 9300 writer. Soms wordt de gehele brander niet gezien door de bios bij het opstarten, en dus ook is hij in windows niet beschikbaar. De brander hangt als slave op de sec. IDE, en ik heb de IDE kabel al eens gewisseld, maar zonder resultaat. Als de brander wel wordt gezien werkt hij ook gewoon. Is dit een bekend verschijnsel, of is de brander defect? Zou het nut hebben om de brander eens als master, of op de primaire IDE te proberen?
Link naar reactie
Je moet sowieso je brander op de secondary IDE als master hangen met verder (liever) niets er aan. Volgens mij zit het probleem hem in het feit dat je hem als slave op de secondary IDE hebt gezet. Heb je achter je harde schijf ook iets hangen? Dan zitten er waarschijnlijk teveel apparaten op je IDE. :-?
Link naar reactie
Het wel of niet herkennen van een IDE apparaat heeft niets te maken met aansluitnigen als Master / SLave. Als ze goed zijn aangesloten en hij herkent ze niet kan het aan meedere dingen liggen zoals kapotte IDe contrioller, brander die aan het overlijden is. Persoonlijk heb ik een IDE brander als Master op 2e IDE en ik heb er ook een ATA66 op gezet alas slave. 8) Stuntpiloot : sinds wanneer gebeurt dit ? Recentelijk iets gewijzigd in de hardware ? Graag meer info
Link naar reactie
[quote:e466e01c54="Bosje"]Het wel of niet herkennen van een IDE apparaat heeft niets te maken met aansluitnigen als Master / SLave. Als ze goed zijn aangesloten en hij herkent ze niet kan het aan meedere dingen liggen zoals kapotte IDe contrioller, brander die aan het overlijden is.[/quote:e466e01c54] Ben ik uiteraard met je eens Bosje, maar ik heb het recentelijk ook gehad. Een apparaat teveel op de IDE en hij liet hem niet meer zien. Hoe ik het ook probeerde. Wanneer je zeker wilt zijn of de brander wel of niet functioneert, zul je hem op de sec. moeten zetten als master en de hd op de prim. als master. Verder niets. Dan zie je of het aan de brander ligt. In dit geval lijkt het er trouwens wel op omdat de comp hem af en toe vindt.
Link naar reactie
Vanaf het begin problemen mee gehad, brander is 2 mnd oud. :( De brander hangt als slave op de sec IDE, verder hangen op de primaire IDE 2 HD's, en op de sec ook nog een CD-ROM als master. Dit zou geen probleem moeten zijn daar ik op een andere oudere PC dit altijd succesvol heb gedaan, en ook op mijn nieuwe eigen PC gaat dit prima. Alleen bij dit ene beestje lijkt het fout te gaan. :x Omdat hij het af en toe wel doet zat ik eerst te denken aan een slecht contact, maar ook het wisselen van de IDE kabel hielp niet. Toch de Brander maar eens van IDE poort wisselen, om te kijken of het daar aan ligt, anders gaat de brander zelf retour :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...