Ga naar inhoud

wat te doen met een P166?


Aanbevolen berichten

hallo mensen.. ik ben een scholiertje met een pc op zijn kamer.. WEL EEN pentium 166 :P.. nui heb ik een vraagje.. wat kan ik er ermee doen?? als ik half-life erop installeer draait deze op 5-6 fps (tis ff dat je weet op wat voor snelheid ie is :)). maar wat kan ik erop zetten, een beetje klooien enzo.. heb laatst mijn eigen smtp server er op gezet :P konden we met een LAN meeting emailen.. oeh potver, wat een feest :o !! lol was er ook naar een half-uurtje vanaf.. maar wie weet iets leuks wat ik er mee kan doen dus... om lekker mee te klooien en te knutselen... ps> ik lig niet constant aan een LAN, alleen met lan meetings
Link naar reactie
[quote:e3dc1218c2="wally"]hallo mensen.. ik ben een scholiertje met een pc op zijn kamer.. WEL EEN pentium 166 :P.. nui heb ik een vraagje.. wat kan ik er ermee doen?? als ik half-life erop installeer draait deze op 5-6 fps (tis ff dat je weet op wat voor snelheid ie is :)). maar wat kan ik erop zetten, een beetje klooien enzo.. heb laatst mijn eigen smtp server er op gezet :P konden we met een LAN meeting emailen.. oeh potver, wat een feest :o !! lol was er ook naar een half-uurtje vanaf.. maar wie weet iets leuks wat ik er mee kan doen dus... om lekker mee te klooien en te knutselen... ps> ik lig niet constant aan een LAN, alleen met lan meetings[/quote:e3dc1218c2] Simpel: Zelf houden en inderdaad Linux er op, niet zo simpel op zich, vraag wel hulp hierbij. ervaring van een ander is wel gewenst. Maak er een spellen PC van, pomp nog wat extra geheugen er in, kost niet zo veel, heb je nog 70 pins? of 168 Maak hem kaal (software) zet windows 95 er op en hou 'm alleen voor internet, ook hier voldoende geheugen. Oude PC draaien nog best goed, laat je niet gek maken wat anderen schrijven. Onder Windows 95 (neemt compleet met internet 100 Mb HDD ruimte in beslag) draait zo 166 nog best snel. :lol:
Link naar reactie
In bios kiun je nog wel komen hoor! CMOS reset via jumper op moederbord! Even in boekje kijken waar deze zit, maar meestal naast de batterij. Ik zou er een linux pc van maken. http://kooplinux.nl/index.php Dit kost bijna niets. zie bovestaande site als je geen snelle verbinding hebt. mandrake of zo? :D Met een oude windows versie kun je veel doen. eventueel een snellere grafische kaart op de kop tikken. 2e hands. Een 166 mhz als router vindt ik persoonlijk een beetje overdreven. Ik heb een 486 met 36 ram en freesco als firewall router. en dit werkt al perfect. Maar ja als je hem echt over hebt?! Bart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...