Ga naar inhoud

Harde schijf wordt maar gedeeltelijk herkend


Aanbevolen berichten

moet ik hiervoor dan eerst alles ongedaan maken. d.w.z. ik heb nu de schijf geformatteerd met die 13 gb. en even win 98 geinstalleerd om te kijken of de overige hardware het wel doet. moet ik nu de hd opnieuw formatteren en alle partities weghalen? en dan booten met een XP cd. Indien dit niet lukt wat zijn dan de mogelijkheden? grt frank
Link naar reactie
Nee je hoeft niks ongedaan te maken! Start gewoon de pc op met je windows xp cd in de drive. Kies nu voor een complete installatie en kies er zonodig voor om je harde schijf te formateren. Eenmaal windows xp geinstalleerd ga je naar start, configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer. Ga nu naar het stukje opslag en kies dan schijfbeheer. Hier staan de gegevens van je harddisk. Hier kun je de benodigde wijzigingen aanbrengen, zoals partities en groottes van de partities. Try it out... Wat ik dus wil zeggen is dat je dit waarschijnlijk gewoon in windows xp op kan lossen. Lukt je dit niet, plaats dan nogmaals een reactie op dit forum of ga terug met je harddisk en je probleem. Fdisk is een dos programma en herkent niet alles van je harde schijf, omdat hij dit gewoon niet weet te adresseren. In dos is er daarom ook niet zoveel geheugen beschikbaar. Windows xp kan deze adresseringen wel maken en daarom zou dit wel eens kunnen gaan werken. Succes, {JoRo}
Link naar reactie
Je kunt ook gewoon de HD in de bios uit zetten, als je windows XP of 2000 gebruikt. Want ook met de bios op "none" ziet windows hem dan, en kun je hem van daaruit gewoon formateren (partitioneren) en gebruiken. Addertje, je kunt dan niet van de schijf booten. Ik heb hetzelfde gehad met een 40gig schijf op een oude PC waarvan de bios maar tot 32gig ondersteunde, en er geen updates beschikbaar waren. Als secundaire schijf geen probleem voor XP!
Link naar reactie
Dit is een fout in de Fdisk die je gebruikt. De met Windows 95 en 98 (ook SE) meegeleverde Fdisk versies kunnen geen schijven groter dan 64 GB aan t.g.v. enkele in Fdisk interne 16-bit berekeningen. De 13 GB die je ziet is dan ook 80 GB mod 64 GB. Er is voor Fdisk een update beschikbaar (ff shoppen bij microsoft, er is gemakkelijk te vinden een artikel in de microsoft knowledgebase over). Nieuwere Windowsen (2000, XP, en mogelijk ook ME) zijn geleverd met een Fdisk die intern volledig 32-bits rekent en dit probleem niet heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...