Ga naar inhoud

PC Reboot spontaan :(


Aanbevolen berichten

Reboot je pc ook wanneer je windows in de veilige modus start? Of wanneer je een gehele dag bv de pc hebt gestart met een dosdiskette? Doet ie het dan nl niet dan lijkt er toch iets in de software te zitten, reboot ie nog steeds spontaan denk ik dat er hardwarematig is mis is (voeding/moederbord).
Link naar reactie
WinXP reboot automatisch na een crash, dit is uit te zetten waardoor je de foutmelding te zien krijgt.(en vervolgens zelf moet rebooten...) Bij win2000 zit het hier : rechtermuisklik op "deze computer" /eigenschappen/geavanceerd/opstart en herstel instellingen/systeemfouten: automatisch opnieuw starten, vinkje weghalen. Als je de foutmelding te zien krijgt bij een crash weet je in ieder geval wat de crash veroorzaakt.....
Link naar reactie
Ik ken dit probleem. Als het goed start Xp opnieuw op nadat je een exporer-window weggeklikt hebt. Meestal je laatste explorer-pagina. Dus als je een internetpagina wegklikt. Ik weet zeker dat het door je Windowsversie komt, want nu heb ik een nieuwere windows XP en heb het probleem niet meer. Ik heb trouwens een vrij nieuwe pc (amd 2000+) en een msi-moederboard. Misschien dat je wat overeenkomsten ziet.
Link naar reactie
XP wil ook nog wel eens problemen geven met hardware en of software. Ik ken verschillende gevallen die van een spontaan rebootende XP, met verschillende oorzaken: - Norton viruscanner - Optische muis drivers - Card reader HW Na het verwijderen van de HW /SW was het reboot probleem weg. Sinds wanneer heb je het probleem? Heb je net van te voren nog iets toegevoegd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...