Ga naar inhoud

geen geluid meer na standby


Aanbevolen berichten

Ik heb een msi 6119 motherboard met de laatste bios versie. Als ik mijn computer stand by zet en later weer activeer, dan heb ik geen geluid meer. Als de computer opnieuw wordt opgestart dan doet het geluid weer wel Ik heb gewoon een standaar 16 bit geluidskaartje. Moet ik in de bios iets veranderen om dit probleem te verhelpen of is dit altijd zo
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:0626010973="pdexie"]Ik heb een msi 6119 motherboard met de laatste bios versie. Als ik mijn computer stand by zet en later weer activeer, dan heb ik geen geluid meer. Als de computer opnieuw wordt opgestart dan doet het geluid weer wel Ik heb gewoon een standaar 16 bit geluidskaartje. Moet ik in de bios iets veranderen om dit probleem te verhelpen of is dit altijd zo[/quote:0626010973] Ik heb dit ook. Gebruik een Intel Moederboard met PIII 500. De oplossing bij mij is. Ga via het Configuratiescherm naar Systeem > Apparaatbeheer en klik op Vernieuwen en alles werkt weer. Succes
Link naar reactie
Het kan ook een proboleem zijn met het verdelen van de IRQ's. Alsje in het bios van je moederbord aangegeven hebt dat er een PNP operating system is geinstalleerd dan worden de IRQ's door het OS verdeeld. Dat kan (maar hoeft niet) het probleem geven dat bij het 'ontwaken' uit stand-by de IRQ's verkeerd (of anders) verdeeld worden. Je zou kunnen proberen om in het bios de optie PNP OS uit te zetten zodat het moederbord bij het starten de IRQ's zelf verdeeld. Hierdoor heeft Windows er niets meer over te vertellen en kan het zijn dat het probleem is optgelost. Het is in ieder geval het proberen waard.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...