Ga naar inhoud

2de harde schijf ingebouwd geeft problemen


Aanbevolen berichten

[quote:9e71f7f932="dvdbos"]Ik heb een 2de harde schijf van 40 GB ingebouwd naast m'n huidige van 8 GB. Draaiend onder windows xp pro. Het lijkt erop dat ie hem niet herkent in de bios auto detection. Hij herkent primary master en gaat dan zoeken naar primary slave en blijft zoeken. WIE weet mij te HELPEN :D[/quote:9e71f7f932] Dat klinkt als of je nieuwe schijf niet als slave is ingesteld met zijn jumpers of dat je oude schijf ingesteld is als single schijf met zijn jumpers.
Link naar reactie
[quote:4ae7deca25="dvdbos"]Ik heb een 2de harde schijf van 40 GB ingebouwd naast m'n huidige van 8 GB. Draaiend onder windows xp pro. Het lijkt erop dat ie hem niet herkent in de bios auto detection. Hij herkent primary master en gaat dan zoeken naar primary slave en blijft zoeken. WIE weet mij te HELPEN :D[/quote:4ae7deca25] Dat klinkt als of je nieuwe schijf niet als slave is ingesteld met zijn jumpers of dat je oude schijf ingesteld is als single schijf met zijn jumpers. Meestal staat op de schijf zelf aangegeven hoe je de jumperinstellingen moet zetten voor master en slave, anders wel op de site van de fabrikant.
Link naar reactie
Op de achterkant van mijn harde schijf heb ik drie mogelijkheden voor jumpertjes, de keuzes master, slave, csel(De laatste is niet helemaal duidelijk meer). Er zit alleen een jumpertje in het slotje bij [i:40aa9e8175]master[/i:40aa9e8175]. 2 jumpertjes betekend waarschijnlijk dat de harde-schijf op single staat.
Link naar reactie
[quote:26a92aefee="dvdbos"]Maxtor 90871u2 ben naar die site geweest en kom er nog steeds niet uit nadat ik denk dat ik hem op master heb gezet en de nieuwe op slave[/quote:26a92aefee] OK. Als volgens jou de jumpers (handleiding: [url]http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/InstallGuides/20186800.pdf[/url] [b:26a92aefee]Setting the Jumpers[/b:26a92aefee]) goed staan blijven er nog een aantal opties over. Je IDE-kabel kan kapot zijn of je BIOS ondersteund geen schijven boven de 8 of 32 GB. Dat laatste kun je verhelpen door te kijken of als er een nieuwe BIOS update is of MAXblast ([url]http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/main/MAXBLAST.EXE[/url]) te installeren van Maxtor.
Link naar reactie
Waarschijnlijk kan je BIOS de grootte van de schijf niet aan. Je kunt een bios update proberen, maar bij mij werkte het volgende ook prima: Zet de schijf in de bios gewoon uit! XP detecteerd de schijf toch, en je kunt hem gewoon voor de volle 40GB gebruiken. Er zit een addertje onder het gras, je kunt nu niet booten van deze schijf. Werkte bij mij destijds prima op een packert-bell platinum 400 na het bijzetten van een maxtor 40Gig schijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...