Ga naar inhoud

IRQs wijzigen


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met het volgende. Mijn videokaart en geluidskaart zitten beide op de zelfde IRQ namelijk 16. Ik heb een soundblaster PCI 128 kaart en een nvdia mx400 Gforce2 video kaart. Als ik geluid wat bij een video film zit vanaf de harde schijf op een video band probeer te zetten dan kan dat alleen door de stekker in de plug waar de luidsprekers normaal in zitten te steken anders wordt het geluid niet mee opgenomen. Volgens creative komt dat omdat de beide kaarten op de zelfde IRQ zitten. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan wijzigen?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[img:0f6c4b9cda]http://home.tiscali.nl/~aardenbu/pics/apparaatbeheer02.jpg[/img:0f6c4b9cda] Van alles geprobeerd in bios. alles eruit, 1 voor 1 er weer in... isa kaartje geprobeerd.. Steeds de drivers én de kaarten fysiek verwijderd gehad. irq 3,4,5,10 en 11 gehad. Maar wel alle 8 apparaten steeds op dezelfde irq. In 98 kon je dit nog per apparaat wijzigen. :cry: Geen conflicten, maar denk dat dit de reden is dat het soms steeds slomer gaat
Link naar reactie
[quote:c7f4d725f0="Th. van Vuuren"]Als ik geluid wat bij een video film zit vanaf de harde schijf op een video band probeer te zetten dan kan dat alleen door de stekker in de plug waar de luidsprekers normaal in zitten te steken anders wordt het geluid niet mee opgenomen. Volgens creative komt dat omdat de beide kaarten op de zelfde IRQ zitten.[/quote:c7f4d725f0] Huh? Dit lijkt me nou geen IRQ probleem, maar ja ik zit er soms ook wel eens goed naast. Het lijkt me vrij logisch dat als je video op een band wilt zetten dat je dan en een video signaal en een audio signaal nodig hebt. En de luidspreker uitgang biedt zo'n audio signaal. Kan overigens gewoon een verdeel stekertje tussen, en dan kun je op zich beide tegelijk gebruiken. Voor mij de reden om toendertijd een SB Live te kopen, deze had 2 uitgangen ... Alleen in een televisie ontvanger is video en geluid gecombineerd, en op hele oude computers ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...