Ga naar inhoud

Opstart IRQ fout ?


Aanbevolen berichten

fout: SB IRQ veroorzaakt een conflict met PCI IRQ. Creative SB-16 emulatiestuurprogramma word NIET geladen. Dit is wat ik tezien krijg als ik mijn computer opstart, het staat gewoon tussen alle andere dingen die je ziet als je computer opstart en hij gaat ook gewoon naar windows en werkt gewoon. Ook het geluid doet het. Wat is er fout ? Niet geheel onbelangrijk. Ik heb een Creative SB 1024 soundcard en Cambridge Soundworks boxen, 4 kleine en 1 subwoofer.
Link naar reactie
Als je er echt geen last van hebt zou je het kunnen laten, maar het kan misschien geen kwaad om deze fout weg te krijgen (IRQ conflicten kunnen naar het schijnt ook slechtere performance veroorzaken) Kijk eerst even als je de laatste drivers hebt voor je soundblaster (die hebben nogal veel last van IRQ's delen) Ik begrijp wel niet goed wat het conflict is, maar kijk eens in device manager (systeemwerkset) als er conflicten bij apparaten staan (je weet wel, zo'n uitroeptekentje) Indien het echt een IRQ conflict is tussen 2 apparaten, kan je het conflict oplossen door je geluidskaart in een ander pci-slot te steken. Het is wel handig om te weten welk moederbord je hebt, dan kunnen we er achter komen in welk slot je dit eventueel kan steken. Als dit niet helpt is het misschien mogelijk om in de bios een IRQ toe te wijzen aan het PCI-slot waarin je geluidskaart zit, maar dat is niet iets voor direct.
Link naar reactie
Dit heeft puur te maken met de DOS drivers en de IRQ verdeling v/d PCI sloten. Je kunt het oplossen door de SBLIVE in een ander PCI slot te steken. OF Wanneer je geen gebruik meer maakt van DOS (of spellen speelt via DOS) kun je ook via configuratiescherm -> software en daar de soundblaster live software verwijderen. Kies dan voor aangepast verwijderen en selecteer ALLEEN de DOS-drivers. Wanneer je dit gedaan hebt en opnieuw hebt opgestart is de fout verdwenen. Greetz, MicroHerz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...