Ga naar inhoud

HD probleem....


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb thuis een moederbord van MSI (K7T266Pro2 RU). Ik wil dus WIn XP installeren maar hij zegt dat hij de HD niet kan vinden. Het is me welles eerder gelukt om het te installlen, maar toen had ik de diskette die meegeleverd werd bij de moederbord, maar die ben ik nu kwijt... Ik heb op Promise gezocht naar drivers daarvoor maar ik weet niet welke.. Ik wel ME staan, maar elke keer als ik de comp start staat er: Boot Failure Kan iemand mij helpen?? HD van Maxtor 60 GB grtz, wwizzkidd
Link naar reactie
[quote:00e3572390="wwizzkidd"]Beste mensen, Ik heb thuis een moederbord van MSI (K7T266Pro2 RU). Ik wil dus WIn XP installeren maar hij zegt dat hij de HD niet kan vinden. Het is me welles eerder gelukt om het te installlen, maar toen had ik de diskette die meegeleverd werd bij de moederbord, maar die ben ik nu kwijt... Ik heb op Promise gezocht naar drivers daarvoor maar ik weet niet welke.. Ik wel ME staan, maar elke keer als ik de comp start staat er: Boot Failure Kan iemand mij helpen?? HD van Maxtor 60 GB grtz, wwizzkidd[/quote:00e3572390] Heb je met FDISK wel je opstart partitie geactiveerd?! Controlleer eerst dit.
Link naar reactie
Je computer wil niet opstarten omdat er iets mis is met je harde schijf. Schroef de kast eens open en controleer of de stekkertjes van de kabels die naar de harde schijf gaan wel goed vast zitten. Als je een opstart-diskette hebt, kan je ook de schijf eens controleren met scandisk. Mogelijk is de harde schijf defect. Ook kan het probleem zitten in een virus dat je Master Boot Record heeft beschadigd. In dat geval kan je met de opstart-diskette opstarten en het programma FDISK /mbr draaien. Daarna weer FDISK om partities aan te maken. Daarna de schijf formatteren of vanaf CD XP installeren (dan wordt de schijf tijdens de installatie geformatteerd). Succes.
Link naar reactie
Nou, de draden etc zitten wel goed... Maar ik had een keer openBSD 3.1 geinstalled en daarmee de hele tijd zitten kloten..... Maar ik kan WinXP wel installeren wanneer ik die inhoud van de meegeleverde diskette heb.... Maar op de website van Promise zijn die drivers er niet.... Boot partitie wel geactiveerd.. Maar nog steetds die error
Link naar reactie
Maar nu heb een ander problemo... Ik heb ME staan, maar elke kee als ik de compo boot dan staat er : Boot Failure Please insert a bootdisk in A: Maar ik moet dus elke keer via de ME cd kiezen " opstaten van vaste schijf" om in ME te komen... Maar k heb schijfcontrole gedaan en het werkt nog nie./......
Link naar reactie
Volgens mij staat er geen besturingssysteem op de harde schijf. Er eerst wat opzetten, kan met een DOS schijf of een Windows opstartdiskette. Ik twijfel overigens of je wel op de juiste manier boot. Normaliter kan je booten vanaf een CD-ROM. Kan op de meeste moderne computers. In ieder geval kan mijn systeem met Gigabyte 5AX moederbord dit al (is van 1999). De bootvolgorde van de stations kan in de Bios worden ingesteld. Bijvoorbeeld: "A:, CDROM, C:" of "A:, C:" of "C:, A:, CDROM" en er zijn ongetwijfeld nog veel mogelijkheden. Mijn K7S5A moederbord is er eentje waarop ongeveer alles kan worden ingesteld. Windows 2000/XP wil je helemaal niet booten vanaf disketten. Is erg traag en je moet ook nog een 4-tal diskettes aanmaken. Kijk maar eerst in de Bios of de bootvolgorde okay is. Tja, misschien is de harde schijf kapot, maar dan had ik zelf andere foutmeldingen verwacht.
Link naar reactie
[quote:12304eb0f9="wwizzkidd"]De controller is een Fasttrack100 van Promise, zit standaard bj de mainboard, (K7T266Pro2 RU)[/quote:12304eb0f9] Hmm, misschien toch een driver probleem, maar eigenlijk denk ik dat de Bios de schijf zelf moet kunnen vinden. Misschien moet je eerst een IDE controller op het moederbord uitschakelen. In theorie kan het zijn dat Windows een extra driver nodig heeft om die controller te vinden maar echt handig lijkt me dat niet. Zeker als die kaart wordt bijgeleverd. Voor Windows 2000 moet je dan tijdig op F6 drukken. Een eventuele benodigde diskette zou je toch moeten kunnen downloaden? Is het een diskette voor die IDE kaart of is het een Windows opstartdiskette?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...