Ga naar inhoud

[b]installatie isdn kaart onder windows xp[/b]


Aanbevolen berichten

Had ISDN-kaart onder Win xp, die niet werd ondersteund door rvscom. Heb toen kaart van sitecom gekocht, die wel zou werken onder xp mét rvscom. Krijg deze dc100 pci isdn kaart echter niet geinstalleerd: de installatie lijkt goed te gaan, maar ik krijg uiteindelijk foutmelding: problemen met de installatie van de hardware; de hardware kon niet geinstalleerd worden. Heb het al geprobeerd na herinstallatie van winxp en toen dat niet lukte de kaart in een ander isdn-slot gezet, maar niets heeft geholpen. Bij sitecom weten ze het ook niet meer. Wie kan mij helpen? :evil:
Link naar reactie
Probeer dit eens, ik weet niet of het help maar je kunt het proberen. Om dit op te lossen start je regedit (START, UITVOEREN, REGEDIT) Ga dan naar de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI Je ziet dan "VEN_xxxx", (xxx zijn verschillende strings) (zoals "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04"). Onder elk van deze mappen zit een lange numerieke naam. Klik hier op en kijk in het rechter gedeelte naar de "DeviceDesc". Hier zie je de naam van het hardware apparaat (bv NVIDIA GeForce2 Ultra of Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter). Ga deze 1 voor 1 af totdat je het apparaat hebt gevonden wat je niet geinstalleerd krijgt (dus bv ISDN PCI DEVICE) Klik dan met de rechtermuisknop op het VEN_xxxx mapje en kies voor "Permissions (in het nederlands MACHTIGINGEN of RECHTEN meen ik). Zorg dan dat je aanvinkt dat je volledige beheer krijgt (bij mij staat er ALLOW en dan FULL CONTROLL) en klik op OK. Sluit het register en installeer meteen de kaart opnieuw zonder herstarten van de pc, nu moet het wel gaan. Ik heb dit zelf al meerdere malen meegemaakt met Windows XP (modems, netwerkkaarten, usb kaarten), overal was dit de oplossing. LET OP: in het register zomaar wat rommelen is niet goed voor Windows.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...