Ga naar inhoud

Harde schijf actief zonder draaiende programma's


Aanbevolen berichten

Sedert een tijdje bemerk ik dat mijn HD soms wel 20 seconden achter elkaar staat te reutelen zonder dat ik zelf een activiteit pleeg. Het is niet de norton virusscanner. Ook m.i. geen virus, heb de scanner altijd aan staan, en geupdate. Terwijl ik toch 256 MB intern heb vind ik dat bij handelingen de HD ook meer dan normaal wordt aangesproken. Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik draai onder XP op een P4 1,6 met een 80 GB HD
Link naar reactie
Meestal is er niks aan de hand. XP en 2000 willen de boel nog wel eens reorganiseren :-?. Maar toch kan het ook wel wat anders te betekenen hebben. Een harde schijf met Smart kan zichzelf onderhouden. Als er iets mis is met de schijf dan blijft die ook een heel tijd actief zonder dat daar echt een reden voor is. Zelf heb ik een Seagate schijf gehad die uiteindelijk na veel geratel en toch ook wel een lange tijd (anderhalf half jaar) pas slechte sectoren vertoonde. Ik had in die periode wel vage crashes gehad, maar dat deed mij geen alarm belletje rinkelen :(.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...