Ga naar inhoud

Vage harde schijf


Aanbevolen berichten

Beste mensen ik heb een heel raar probleem met 3 harde schijven. Het volgende is er aan de hand: Ik heb de 3 harde schijven (Maxtor, 20GB, 7200 rpm) gekocht compleet met een hele computer er omheen (dus 3 computers met in elke computer 1 harde schijf). Hier heeft een tijd Windows 98 op gedraait zonder problemen (ten minste niet meer dan normaal met windows). We zijn toen overgestapt naar Windows 2000 Pro en weer geen problemen. Tot ik op een dag besloot om op een dag SP2 erop te zetten. In eerste instantie ging dit allemaal zo als het hoort. Toen werd mij gevraagt of ik de computer opnieuw wilde opstarten (dit wilde ik eigenlijk niet, maar ik deed dit toch) en toe kreeg ik een blauw scherm met daarop de melding dat het "boot device" niet kon worden gevonden. Dit zelfde gebeurde dus bij alle drie de harde schijven. Ik heb geprobeert om de schijven in een ander computer te hangen een weer hetzelfde blauwe scherm. Ook heb ik geprobeert een andere harde schijf in een van die 3 computers te hangen en hier ging alles goed. Ik heb al een email naar Maxtor gestuurd en die gingen allemaal dingen vragen waar best achter komt maar waar je gewoon een paar dagen mee bezig bent [b:748a5feff9][i:748a5feff9]Dear Sir/Madam, Thank you for your interest in Maxtor and our products. In order to find a solution to your problem, we will need some additional information. Please give us as many details as possible: For Maxtor hard drives: Drive model number? Serial number(marked as S/N on hard drive label)? HDA/Uplevel? PCBA/Uplevel? Unique/Uplevel? Firmware(marked as Code on hard drive label)? For Quantum hard drives: Serial number: P/N number: Computer type &/or model? Motherboard make/model? Does your motherboard support UDMA33, UDMA66 or UDMA100 transfers? What chipset? Do you have a SCSI card? If yes, what is the manufacturer/make/model? Are you using an external IDE controller card? If yes, what is the manufacturer/make/model? Does this controller card support UDMA66? What Operating System are you using? DOS, Win 95, Win 98, Win NT, OS/2, Novell, Win 2000, Linux? Is this a new install or problems with an existing drive? What are the symptoms? Are there any error messages? If so, please give them in detail. For IDE drives only: BIOS type? What is the date of the BIOS? How have you installed the drive: With which CMOS "drive type"? With what CMOS parameters? Did you use a UDMA cable (80conductor, 40pin)? Did you use Max*Blast ? What version? What is the Primary Master: " Primary Slave: " Secondary Master: " Secondary Slave:[/i:748a5feff9][/b:748a5feff9] Ik hoop dat er iemand is die me kan vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Robin
Link naar reactie
De vragen van Maxtor zijn zeer duidelijk. Heb je ook de antwoorden daarop? Bijvoorbeeld, heb je er een SCSI kaart inzitten? Ik zou de oorzaak zelf zoeken bij de drivers van de IDE controller. Kan natuurlijk ook wat anders zijn. Overigens levert dat blauwe scherm je enige informatie die ik niet terugvindt in je bericht. Soms geeft dat zelfs eht antwoord! Is het "Stop error"? Zo ja, graag alle informatie hierover en in het bijzonder de nummercode(s) en namen die genoemd worden. Maakt het zoekwerk een stuk makkelijker. Ook is het mij niet geheel duidelijk op welk moment het precies misgaat? Voor het aanmelden? Of erna? Of direct nadat Windows begint met opstarten? Kun je nog in veilige mode komen, druk op F8 ? Heb je herstel van laatst bekende configuratie al geprobeerd? Volgende keer maar één PC aanpakken lijkt me ...
Link naar reactie
[quote:3bd7a2d64f="robindeurloo"] ... en toe kreeg ik een blauw scherm met daarop de melding dat het "boot device" niet kon worden gevonden. [/quote:3bd7a2d64f] Is het zo dat je windows 2000 voorheen liet booten van een fat schijf? Als ik mijn bootmanager direct wil laten booten van de ntfs partitie (XP) dan krijg ik niet een blauw scherm, maar wel een melding dat het systeem niet kan boot van de boot device. Misschien dat je daar iets mee kan? Bart
Link naar reactie
Dit lijkt op een IDE-controller probleem. Hardware probleem lijkt me uitgesloten aangezien alles heeft gewerkt en alle pc's hetzelfde euvel vertonen na installatie van SP2. Ik heb zelf zo'n probleem ook gehad bij een onboard RAID controller, drivers niet (goed) geinstalleerd tijdens installatie en als Win2k bijna klaar is krijg je zo'n melding. Misschien heeft SP2 wel net iets aangepast waardoor de IDE driver corrupt geraakt is. En even oen wat Hans.Vosman al zei, proberen te starten in veilige modus en ook proberen het "herstel van laatst bekende configuratie kiezen" te kiezen.
Link naar reactie
Ik heb ook nog even met mijn leverancier gebeld en hij heeft op zijn beurt weer met de importeur van Maxtor gebeld en zij vertelde hem dat het probleem opgelost zou moeten zijn wanneeer de harde schijven met MaxBlast zouden worden geinstalleert. Ik heb dit nog niet geprobeert, het zou natuurlijk bets kunnen werken, maar dan zou ik het dus er raar vinden dat alle harde schijven van elk ander merk het gewoon direct doen, zonder rare programma's te grbruiken en dat elleen die van Maxtor het dus niet zouden doen. Ik ga het deze week denk ik nog wel proberen en laat hier even weten of het gelukt is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...